var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4125;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","53"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4125","0","בהסבר קושיית הגמרא ורבנן... מאי עבדי ליה","29/09/10 13:08","כא תשרי","תשע"א","13:08","שצל","הגמרא מקשה מה חכמים שמתירים אילן שנטעו ולבסוף עבדו, לומדים
מהפסוק ואשיריהם תגדעון.

ומסביר רש''י, שקושיית הגמ' היא במה חכמים מעמידים את הפסוק ואשיריהם
תגדעון. שעיקרו מונח בארץ הרי אם מדובר באילן שנטעו מתחילה לכך כולה אסור

ומקשה המהר''ם מדוע רש''י דן האם ניתן להעמיד את הפסוק בנטעו מתחילה לכך
הרי ניתן להסביר בפשטות שהואיל וכבר נלמד דין זה מהפסוק ואשיריהם תשרפון
באש הפסוק מיותר?

עיין בתירוצו שם ובתירוץ מחצית השקל המצורף
בקובץ.

אך ייתכן לענ''ד שזוהי גופא כוונת רש''י
גמ'
ורבנן האי ואשריהם תגדעון מאי עבדי ליה ?
מיבעי ליה לאילן שנטעו מתחילה לכך
רש''י
ורבנן. דאמרי כל האילן מותר: האי ואשריהם תגדעון. שעיקרו מונח בארץ במאי אוקמי ליה אי באילן שנטעו מתחלה לכך כולה אסור:","157","pdf","4970","True","True","False","","1050","79.180.114.55","0","0","עבודה זרה|מו ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);