var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4124;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4124","0",""נעבד במחובר אצל גבוה" - מה המציאות?","29/09/10 12:34","כא תשרי","תשע"א","12:34","בבא רגל","בעי רמי בר חמא
המשתחוה להר אבניו מהו למזבח
יש נעבד במחובר אצל גבוה או אין נעבד במחובר אצל גבוה
את''ל יש נעבד במחובר אצל גבוה מכשירי קרבן כקרבן דמו או לא


קשה לי - מה המציאות של "נעבד במחובר אצל גבוה"? - איזה קרבן נלקח מהמחובר?

חשבתי בהתחלה לומר שמדובר בחיטין למנחות וכדו', אבל אז ראיתי את קושייתו השניה של רמי בר חמא בהמשך העמוד:
המשתחוה לקמת חטים מהו למנחות יש שינוי בנעבד או אין שינוי בנעבד

רש"י: המשתחוה לקמת חטים מה הן למנחות. להדיוט מישרא שרי דאין מחובר נאסר להדיוט וכי קמיבעיא ליה לגבוה אם תמצי לומר יש נעבד במחובר אצל גבוה הכא מאי כיון דהדר טחין להו יש שינוי בנעבד דלא מיתסר לגבוה אלא בעיניה אבל היכא דאישתני שפיר דמי:","51","","4968","True","True","False","","1259","84.229.187.126","0","0","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4126","4124","עיין במהר''ם אך איני בטוח שזו כוונתו","29/09/10 13:11","כא תשרי","תשע"א","13:11","שצל","משמע שמדובר על אבנים למזבח וכך משמע מהמשך הספק האם אבני מזבח שהם
מכשירי קרבן כקרבן דמי ואין הכוונה להקרבה","157","","4968","True","True","False","","92","79.180.114.55","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4130","4124","תשובה אפשרית","29/09/10 14:35","כא תשרי","תשע"א","14:35","שצל","בדומה לתשובתי הקודמת ייתכן שהספק בחיטים של שינוי בנעבד

תלוי קודם כל בשאלה הראשונה האם יש בכלל איסור נעבד במחובר לגבוה","157","","4968","True","True","False","","68","79.180.114.55","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4153","4124","עצים","01/10/10 07:55","כג תשרי","תשע"א","07:55","לינקוש","דק"ס אות ת בשם תוס' רבינו אלחנן:
וא"ת היכי מצי למיהוי קרבן במחובר
וי"ל דמיירי בעצים ואליבא דרבי דאמר הרי עלי עצים טעונה קמיצה מליחה והגשה.","58","","4966","True","True","False","","163","84.228.168.143","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4127","4126","זו אכן לא כוונתו.","29/09/10 13:21","כא תשרי","תשע"א","13:21","בבא רגל","שים לב שיש שני שלבים בשאלת רמי בר חמא:
בעי רמי בר חמא
המשתחוה להר אבניו מהו למזבח
יש נעבד במחובר אצל גבוה או אין נעבד במחובר אצל גבוה
את''ל יש נעבד במחובר אצל גבוה מכשירי קרבן כקרבן דמו או לא


השאלה של "המשתחוה להר אבניו מהו למזבח" נוגעת לשלב השני - של מכשירי קרבן.
הגמרא מבארת תחילה, ששאלה זו (של "המשתחוה להר אבניו מהו למזבח") מבוססת על כך שאם נאמר (את"ל) שיש נעבד במחובר אצל גבוה - אז באה השאלה של רמי בר חמא: מה הדין לגבי אבניו למזבח.

השאלה שלי עסקה בשלב הראשון - "יש נעבד במחובר אצל גבוה או לא".
ושאלתי כאמור - באיזו מציאות מדובר של "מחובר" שאותו רוצים להקריב כקרבן?","51","","4968","True","True","False","","189","84.229.187.126","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4128","4127","ייתכן שאלו שני שאלות ביחס לאותה מציאות","29/09/10 13:32","כא תשרי","תשע"א","13:32","שצל","השאלה הראשונה היא שאלה כללית האם ישנו איסור ביחס לגבוה למרות שאין מציאות כזו בקרבן .

ולאחר מכן האם נאמר זאת גם במכשירי קרבן

מודה שזה די דחוק","157","","4968","True","True","False","","84","79.180.114.55","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4138","4128","אכן כך בפשטות ההסבר","30/09/10 23:31","כב תשרי","תשע"א","23:31","מתפעל","השאלה הראשונה היתה שאלה כללית ראשונית, האם בכלל אמרינן שיש בעיה לקחת ממשהו שנעבד ואף שלא נאסר לגבוה, היינו לקרבן עצמו, כי אם לקרבן עצמו זה לא נאסר, בודאי ובודאי שאין צורך להמשיך ולשאול הלאה.
אבל אם עקרונית יש בעיה וזה אסור לגבוה, אזי באה השאלה השניה, מה עם מכשירי קרבן כמו מזבח.
אמנם, לפי ההגיון והסדר הטוב היה צריך רמי בר חמא להקשות קודם על חיטים למנחות, שזה הקרבן עצמו ואם תמצי לומר שזה אסור, מה עם מזבח. כך שהסדר שלו באמת לא ממש מסודר.","148","","4967","True","True","False","","162","212.76.105.158","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב",""),new Message("4155","4153","ישר כח גדול ","01/10/10 14:23","כג תשרי","תשע"א","14:23","שצל","","157","","4966","False","True","False","","78","79.181.109.71","0","4124","עבודה זרה|מו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);