var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4119;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4119","0","הערת החזו''א בתפיסת יד אדם","28/09/10 18:46","כ תשרי","תשע"א","18:46","שצל","בהמשך סוגייתנו הגמרא מוכיחה מבהמה שאין האיסור תלוי בשם מחובר,
אלא בתפיסת יד אדם. ומקשה החזו''א ישנה הוכחה מגוף הדין של אילן, ואין צריך
להוכיח ממקום רחוק, שהרי אילן שנטעו מתחילה לע''ז נאסר אע''פ שהוא מחובר הואיל שכאשר היה ביד האדם ייחדו לע''ז

ומסיר החזו''א שעיקר ההיתר הוא שלא חל על הקרקע שם עכו''ם וממילא לא ניכר בו
כל כך מחשבת העובד אך כאשר נעשה מעשה הדבר ניכר

אך בתלוש הדבר ניכר יותר אף שאין בו תפי''א ולכן בהמה חידשה שגם בתלוש
הדבר תלוי בתפיסת יד אדם

אודה למי שיבאר יותר.את תירוץ החזו''א

גמ'
מה הר שאין בו תפיסת ידי אדם ומותר אף הני שאין בהן תפיסת ידי אדם ומותרין מה להר שכן מחובר בהמה תוכיח מה לבהמה שכן בעלת חיים הר יוכיח וחזר הדין לא ראי זה כראי זה ולא ראי זה כראי זה הצד השוה שבהן שאין בהן תפיסת ידי אדם ומותר אף כל שאין בהן תפיסת ידי אדם ומותר מה להצד השוה שבהן שכן לא נשתנו מברייתן אלא אתיא מבהמה בעלת מום

א גוט קוויטל לכל עם ישראל בכלל ולמשתתפי הפורטל בפרט","157","","4965","True","True","False","","1021","79.178.98.108","0","0","עבודה זרה|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);