var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4117;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4117","0","ביאור הקהלות יעקב בסוגייתנו","28/09/10 17:17","כ תשרי","תשע"א","17:17","שצל","רש''י במקומות אחרים מסביר שההרים לא נאסרו, ולמרות זאת ישנו כאן שם ע''ז, והתלוש שלהם נאסר .

אך תוס ורש'י כאן' מסבירים שלא נתפס שם ע''ז על ההרים הואיל ותקרובתן לא נאסרה .

ומביאים התוס' ראיה בהגמרא בחולין שמשמע ממשנתנו שהשוחט לשם הרים אינו
נעשה זבחי מתים ליאסר בהנאה, ומקשה שם הגמרא מברייתא ששוחט לשם הרים שחיטתו נעשית זבחי מתים .

ומתרצת הגמרא שם הא דאמר להר הא דאמר לגדא דהר

כלומר להר שהוא מחובר אין התקרובת נאסרת.
ולגדא דהר שהוא תלוש
ומקשה הקה''י מדף מ''ו שנחלקו באבני הר שנדלדלו אי דינם כהר שאינו נאסר בנעבד.

והסוגיא לומדת בהצד השווה ממחובר ובע''ח שאינם נאסרים שכל דבר שאין בו
תפיסת יד אדם ופירש''י דאין לתלות ולומר ששם מחובר גורם שלא יאסר שהרי בהמה איננה מחובר.
ואין לומר ששם בע''ח גורם שהר יוכיח.

וממילא אם הדבר תלוי בתפיסת יד אדם מדוע בשוחט לשם גדא דהר נאסרה
התקרובת ,הרי אין בו תפיסת יד אדם?

ומתרץ הקה''י שיש שני דינים ההר אינו נאסר הואיל ואין בו תפיסת יד אדם
אך בתקרובת לא ניתן לומר זאת הואיל והיא תחת יד האדם .
אלא הואיל ובמחובר אין שם ע''ז התקרובת לא נאסרת.

ולכן בתקרובת צריך להגיע לכך שאין שם ע''ז כאן וזהו דווקא בעבודת מחובר
אך לא בתלוש ששם ישנו שם ע''ז.אע''פ שאין בגדא דהר תפיסת יד אדם.

אודה למישיוכל להביא את דברי הקה''י בלשונם
אך צ''ב בדבריו מדוע אין כאן שם ע''ז ומהו טעם הפטור","157","","4961","True","True","False","","986","79.178.98.108","0","0","עבודה זרה|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);