var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41131;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41131","0","מיהו ״הימ״ן״ במפרש יד: ד״ה ריש לקיש?","07/09/15 00:27","כג אלול","תשע"ה","00:27","זילבר פדואל","","504","","3161","False","True","False","","1282","213.151.32.163","0","0","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41142","41131","הימ"ן","08/09/15 11:48","כד אלול","תשע"ה","11:48","ag3163","זה כנראה לא ר"ת שכן מיד לאחריו מוזכר המור"ה וזהו כנראה הרמב"ם שכבר הוזכר במפרש בדף יג,ב ד"ה "משלים את שלו" ומכאן אולי סימן נוסף שאכן המפרש אינו רש"י שכן רש"י נתעלה לגנזי מרום 34 שנים לפני לידתו של הרמב"ם.
בספר אוצר הגדולים בעמוד קסט מוזכר כשם של חכם המוזכר במפרש בנזיר יד,ב....","531","","3160","True","True","False","","383","81.218.132.64","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41143","41142","זהו כנראה לא ראשי תיבות....","08/09/15 11:48","כד אלול","תשע"ה","11:48","ag3163","","531","","3160","False","True","False","","129","81.218.132.64","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41145","41142","בבית מדרשנו חשבו שהמורה זה רש"י","08/09/15 11:55","כד אלול","תשע"ה","11:55","זילבר פדואל","רבו ןחותנו של המפרש - הריבן","504","","3160","True","True","False","","208","213.151.40.11","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41146","41145","המפרש","08/09/15 12:04","כד אלול","תשע"ה","12:04","ag3163","ראשית , הדברים הם לענ"ד ושמא הריני טועה אך אם תביט בפסק הרמב"ם ניתן להבין שאולי לכך התכוון המפרש.
"האומר הריני נזיר ונזיר כשיהיה לי בן והתחיל נזירות שלו ואחר כך נולד לו בן משלים את שלו ואח"כ מונה את של בנו אמר הריני נזיר כשיהיה לי בן והריני נזיר כך וכך יום והתחיל בנזירות שלו ואחר כך נולד לו בן פוסק נזירות שלו ומונה את של בנו ואח"כ חוזר ומשלים את שלו והרי שתיהן כנזירות אחת לפיכך אם נטמא בתוך נזירות של בנו סותר הכל נטמא אחר נזירות בנו כשהתחיל להשלים נזירותו אינו סותר אלא עד נזירות בנו ובכמה ימים משלים את שלו אם נשאר מנזירותו כשנולד הבן שלשים או יותר מונה נזירות בנו ומשלים הימים שנשארו מנזירותו ואם נשארו מנזירותו פחות משלשים מונה שלשים אחר נזירות בנו שאין בין תגלחת לתגלחת פחות משלשים יום". (נזירות ד,ג).
אם נתפסתי...אז לפחות על דברי תורה....","531","","3160","True","True","False","","131","81.218.132.64","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41147","41145","עוד על זהות המפרש","08/09/15 12:19","כד אלול","תשע"ה","12:19","ag3163","מצורף מתוך תוספות דרבינו טודרוס ואם כך , אין זה הריב"ן כפי שמופיע בנוסחת הריב"ן בתחילת המסכת בדף ב,א","531","pdf","3160","True","True","False","","128","81.218.132.64","0","41131","נזיר|יד ע"ב","0-pdf"),new Message("41152","41147","עוד על זהות המפרש","08/09/15 16:41","כד אלול","תשע"ה","16:41","דוד כוכב","בצילום שהבאת כתב המהדיר הרב בלוי בהערה שמכאן קצת ראיה שהמפרש הוא רבי אליעזר ממיץ בעל היראים. זו אכן ראיה חלשה שכן הוזכר כאן שרבי אליעזר ממיץ כתב תוספות על מסכת נזיר, וסביר שהעתיק בתוספותיו את אותם הדברים מלשון המפרש - אחד מחתניו של רש"י. ולפני רבינו טודרוס לא היה המקור - פירוש המפרש.","125","","3160","True","True","False","","259","212.76.97.233","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41153","41147","מתוך רש"י חייו ופירושו - של הלפרין","08/09/15 16:43","כד אלול","תשע"ה","16:43","זילבר פדואל","באדיבות ידידי ושכני הרב אבישי אלבוים
מנהל ספריית הרמב"ם","504","pdf","3160","True","True","False","","232","213.151.40.11","0","41131","נזיר|יד ע"ב","0-pdf"),new Message("41154","41153","התוכל להביא את צילום העמוד הבא?","08/09/15 17:00","כד אלול","תשע"ה","17:00","דוד כוכב","הציטוט בצילום בהע' 79 הוא מתוך פירוש רש"י לפרק ערבי פסחים. ומוכח משם שהמורה הוא אחד מרבותיו של רש"י - תלמיד רבינו גרשם מאור הגולה. רש"י מזכיר את "המורה" במקומות רבים נוספים. גם חתני רש"י יכלו לשמוע מפי המורה. מכאן מסתבר שהמפרש לנזיר שמזכיר בדף נח ע"א: "מפי המורה" אינו מדור מאוחר עוד יותר.","125","","3160","True","True","False","","204","212.76.97.233","0","41131","נזיר|יד ע"ב",""),new Message("41159","41153","מתוך אוצר הגדולים","09/09/15 09:42","כה אלול","תשע"ה","09:42","ag3163","","531","pdf","3159","False","True","False","","92","81.218.132.64","0","41131","נזיר|יד ע"ב","0-pdf"),new Message("41186","41154","העמוד הבא, לבקשתך","10/09/15 11:37","כו אלול","תשע"ה","11:37","זילבר פדואל","ותודה שוב לרב אבישי אלבוים","504","pdf","3158","True","True","False","","329","213.151.40.11","0","41131","נזיר|יד ע"ב","0-pdf"),new Message("41191","41186","תודה, כוונתי בדיוק לדבריו","10/09/15 15:32","כו אלול","תשע"ה","15:32","דוד כוכב","","125","","3158","False","True","False","","162","212.76.97.233","0","41131","נזיר|יד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);