var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41089;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","35"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","15")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41089","0","ואני ואני וכו'","02/09/15 11:57","יח אלול","תשע"ה","11:57","ag3163","הגמרא שואלת האם ההתפסה היא בראשון שנזר או שכ"א מתפיס בזה שלפניו והנפק"מ היא האם ההתפסות נפסקות לאחר כדי דיבור או שיכולות להימשך לעולם.
מנסה הגמרא להוכיח מנוסח המשנה שציינה רק 2 פעמים ואני ותו לא שאל"כ שתשנה יותר מ 2 פעמים .....!
מה ההו"א בהוכחה וכי כמה פעמים תשנה "ואני" , 3 , 20 ???
ומייד שואלת הגמרא א"כ שתשנה המשנה רק פעם אחת , שאלה מתבקשת שלכאורה ומחזקת את השאלה , מה היתה ההו"א בהוכחה ?
עונה הגמרא תשובה לא מובנת (לא מובנת לי...) , עפ"י לשון הסיפא במשנה משמע שיש 3 מתפיסים אבל נותרנו ללא תשובה לשאלה.
אשמח לקבל הארות על ההבנה (ברור שהבעיה אצלי ולא בדברי הגמרא...)

תודה","531","","3161","True","True","False","","816","81.218.132.64","0","0","נזיר|כא ע"א",""),new Message("41090","41089","ביאורים","02/09/15 13:00","יח אלול","תשע"ה","13:00","דוד כוכב","שאלה א': מה ההו"א בהוכחה, כמה פעמים תשנה "ואני"?

תשובה: יותר פעמים מכדי שאלת שלום, או לחילופין שתפרט המשנה: "ואני ואני - אף אחר כדי דבור".


שאלה ב': מהי תשובת הגמרא לשאלה: "וליתני חד"?

תשובת שיטה לחכמי איוורא (בשיטת הקדמונים; החלק הראשון הובא בשיטה מקובצת):
"ואקשינן וליתני חד ולישמעינן הכי נמי. פי' ומדנחת למיתני טפי מחד, שמע מינה דוקא קתני ומסייעא לר"ל. ופרקינן הכי נמי. דמיבעי ליה למיתני חד ואני ותו לא: אלא משום דקתני סיפא הותר האחרון האחרון מותר וכולן אסורין מכלל דאיכא אמצעי משום הכי קתני ואני ואני. ומיהא לא תסייעיה לריש לקיש".

כלומר שאמנם די היה ב"ואני" אחד. אלא שהמשנה עוסקת בהמשך בראשון ובאחרון, לכן נצרכה המשנה להזכיר בתחילה "ואני ואני" לא כדי שנדייק חידוש דין, אלא כדי להציג את הראשון והאחרון שידובר בהם בהמשך.","125","","3161","True","True","False","","174","212.76.97.233","0","41089","נזיר|כא ע"א",""),new Message("41091","41090","ישר כוח","02/09/15 13:16","יח אלול","תשע"ה","13:16","ag3163","ברוך שכיוונתי לשאלת השטמ"ק.","531","","3161","True","True","False","","39","81.218.132.64","0","41089","נזיר|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);