var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4095;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4095","0",""פרוקלוס בן פלוספוס" - מי הוא?","27/09/10 18:25","יט תשרי","תשע"א","18:25","שיננא","משנה - שאל פרוקלוס בן פלוספוס את ר''ג בעכו שהיה רוחץ במרחץ של אפרודיטי

רש"י - פרוקלוס. מין עובד כוכבים היה: אפרודיטי. שם עבודת כוכבים והמרחץ עומד בחצרה:

מישהו יודע מי הוא היה ומה משמעות השם שלו?","146","","4962","True","True","False","","2344","83.130.237.232","0","0","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4105","4095","אפשרות","28/09/10 00:10","כ תשרי","תשע"א","00:10","משיב מאורות דף היומי","ידוע לנו על משפטן רומאי בשם פרוקלוס, שחי בזמן המשנה.

דעתו מוזכרת במחלוקת בין שני אסכולות במפשט רומי לגבי שינוי קונה. נרבה ופרוקלוס סוברים שינו קונה, וסבינוס וקסיוס סוברים שאינו קונה.

מועדים לשמחה","142","","4961","True","True","False","","343","85.130.130.141","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4110","4095","מקורות","28/09/10 09:16","כ תשרי","תשע"א","09:16","לינקוש","תפארת ישראל (יכין, אות טז) כתב:
נכרי היה. ואפשר דמדהיה פרוקלס פילוזוף, לכן נקרא בן פילוזופוס, על שם התאר שלו, כמו בן הבקר.

תוס' (שבת קטז ע"א):
פילוסופא. מין כדפי' בקונטרס ורבינו שמע [מיהודי אחד שבא מארץ יון ואמר] דבלשון יון פלוספוס הוא דוד החכמה ואית דגרסי פילא סבא והוא לשון לצון שחוק כדאמר באיכה רבתי דפלי ביהודאי פירוש ששחק ונתלוצץ:","58","","4961","True","True","False","","333","77.126.11.187","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4112","4105","יש כל כך הרבה "פרוקלוסים", שלא נראה לי","28/09/10 12:04","כ תשרי","תשע"א","12:04","Almuaddib","שיש לנו אפשרות דוקא לזהות דמות ספציפית. מדוע דוקא משפטן רומי? וכי הוא הסתובב בארץ ישראל?

היו כמה וכמה פילוסופים יוונים שזה היה שמם, ומסתמא עוד רבים שלא ידועים לנו כיום.","107","","4961","True","True","False","","233","87.70.204.252","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4330","4105","מחלוקת רומאית בשינוי קונה?","08/10/10 12:43","ל תשרי","תשע"א","12:43","שמואל","הפתעת אותי מאוד. המחלוקת הזאת ממש זהה למחלוקת שמובאת בבבלי? אם כנים הדברים זה ראוי לדיון: הוי אומר שסברות שאנו מוצאים בתלמוד הבבלי ניסרו בחלל האויר המשפטי באותם ימים. האם מישהו שאב מחברו? או שמא במקרה נדונו השאלות בשני מקומות וסביבות בלי קשר?","164","","4951","True","True","False","","180","77.125.166.195","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4135","4112","ניחזי אנן","29/09/10 16:35","כא תשרי","תשע"א","16:35","משיב מאורות דף היומי","ידוע לי על 3 פרוקלוסים.

שניים מהם לא חיו בזמן ר"ג אלא כ400 שנה לאחר מכן. בסביבות שנת 400 לסה"נ.

הפרוקלוס היחיד שהוא בוודאי חי בזמן המשנה הוא פרוקלוס המשפטן הרומי. וההוכחה שגיוס מביאו אותו וגיוס חי ממש בזמן המשנה.

אבל מסכים איתך מאה אחוז שמי אמר שבא לא"י. לא יודע מה להגיד.

האם אתה מכיר עוד פרוקלוסים?

חג שמח.","142","","4960","True","True","False","","333","85.130.130.141","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4136","4135","יש הרבה מאד "פרוקלוסים"","30/09/10 20:56","כב תשרי","תשע"א","20:56","Almuaddib","חפש בגוגל, למשל, את התצורה היוונית של השם, Πρόκλος.","107","","4959","True","True","False","","206","84.228.23.149","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4333","4136","אם ר"ג בא לרומי","08/10/10 14:25","ל תשרי","תשע"א","14:25","משיב מאורות דף היומי","אולי פרוקלוס בא לעכו?","142","","4951","True","True","False","","296","85.130.130.141","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4331","4330","תשובות","08/10/10 14:02","ל תשרי","תשע"א","14:02","משיב מאורות דף היומי","נכתבו על הרעיון שלך המון מחקרים ועבודות.

לענ"ד איך קשר בין המח' ב"ש וב"ה על שינוי קונה לבין זו שבמשפט רומי.

והראיות:

א. במשפט רומי שינוי קונה גם בלי כוונה לגנוב וגם בשוגג משא"כ לדידן.

ב. במשפט רומי שינוי הוא דווקא מעשה אדם, לאפוקי גזל טלא ונעשה איל דלדידן שינוי קונה.

ג. מבואר בב"ק צד' דהמח' ב"ש וב"ה היא כללית גם באתנן זונה האם שינוי מילתא היא ולאו דווקא בגזל. משא"כ במשפט רומי שם טענות שני האסכולות הן דווקא מצד סברות של בעלות: מי הבעלים? זה שיוצר את הצורה או בעל החומר?","142","","4951","True","True","False","","281","85.130.130.141","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב",""),new Message("4335","4330","בקיצור","08/10/10 14:29","ל תשרי","תשע"א","14:29","משיב מאורות דף היומי","משפט רומי אינו מכיר במושג קנייני גזילה, ורק דן האם בעל החומר הוא בעל החפץ שאדם יצר או היוצר הוא הבעלים?

אצלנו רק לאחר שיש גזילה היוצרת קנייני גזילה, חלים הדינים של שינוי קונה.

שבת שלום","142","","4951","True","True","False","","304","85.130.130.141","0","4095","עבודה זרה|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);