var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40673;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40673","0","יפר או לא יפר?","11/08/15 22:53","כו אב","תשע"ה","22:53","גיל ושמחה","מתיב רב אשי: ...יודע אני שיש מפירין בל איני יודע שזה נדר - ר"מ אומר: לא יפר, וחכמים אומרים: יפר.... תיובתא.

מדוע קשה על בי חנינא שאמר "יפר עד עשרה ימים"? מילא במקרים הקודמים התשובה ניצחת אבל כאן מחלוקת! יכול רבי חנינא לומר: אני סומך על חכמים.","363","","3184","True","True","False","","984","94.159.220.43","0","0","נדרים|עט ע"א",""),new Message("40674","40673","ראה בר"ן בד"ה האחרון בפרק","11/08/15 23:16","כו אב","תשע"ה","23:16","דוד כוכב",""וחכמים אומרים יפר - דכיון שלא ידע הפרת נדר זה לא מיקרי יום שמיעה ואם איתא דשותק ע"מ למיקט מפר אמאי אומר ר"מ לא יפר דהא איהו לא שתק אלא משום שלא היה יודע שיהא יכול להפר וליהוי כשותק ע"מ למיקט ועל כרחך לא פליגי רבנן עליה דר"מ אלא משום דסבירא להו דלא הויא שמיעה אבל אי הויא שמיעה מודו ליה דלא יפר אלא ודאי משמע דשותק ע"מ למיקט לא מצי מפר הלכך נקטינן דשותק ע"מ למיקט כסתם ולא מצי מפר אלא ביום שמיעה בלבד ושותק על מנת לקיים לאלתר שוב אינו יכול להפר ואפילו בו ביום".","125","","3184","True","True","False","","215","95.86.89.241","0","40673","נדרים|עט ע"א",""),new Message("40676","40674","מודים חכמים לר"מ","12/08/15 09:40","כז אב","תשע"ה","09:40","גיל ושמחה","קצת קשה. פירוש הר"ן נראה דחוק רק משום הקושי של דברי הגמרא "תיובתא". במקרים דומים הגמרא מביאה שקלא וטריא בין התנאים החולקים ואת נימוקו של כל אחד מהם. במקרה דנן הגמרא סותמת וקובת להלכה: "וחכמים אומרים אומרים: יפר" מבלי לקיים דיון על כך כלל.
מזה משמע שדעת חכמים היא "יפר" בכל מקרה, אם לא ידע שזהו נדר.

לי נראה שע"ז שואלת הגמרא: "להווי שותק ע"מ למיקט!" ומשמעות הדבר היא שמה שחכמים אומרים "יפר" זה רק כאשר לא ידע שיש כאן נדר וממילא לא שייך כאן "יום שמעו" 0נדמה לי שכך פירש הרא"ש) אבל בשותק ע"מ למיקט יודו חכמים לר"מ שלא יפר ואכן זוהי "תיובתא" על רבי חנינא.","363","","3183","True","True","False","","217","94.159.220.43","0","40673","נדרים|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);