var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40621;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","33"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40621","0","כל הנודרת על דעת בעלה נודרת","05/08/15 22:44","כ אב","תשע"ה","22:44","שאינו יודע לשאול","
מתני' בוגרת ששהתה י''ב חדש ואלמנה ל' יום ר' אליעזר אומר הואיל ובעלה חייב במזונותיה יפר וחכ''א אין הבעל מיפר עד שתכנס לרשותו:
גמ' אמר רבה ר''א ומשנה ראשונה אמרו דבר אחד דתנן נותנין לבתולה י''ב חדש לפרנס עצמה הגיע י''ב חדש אוכלת משלו ואוכלת בתרומה אבל היבם אינו מאכיל בתרומה עשתה ששה חדשים בפני הבעל וששה חדשים בפני היבם ואפילו כולן בפני הבעל חסר יום א' או כולן בפני היבם חסר יום א' אינה אוכלת בתרומה זו משנה ראשונה ב''ד של אחריהם אמרו אין האשה אוכלת בתרומה עד שתכנס לחופה א''ל אביי דלמא לא היא עד כאן לא קא אשמעינן משנה ראשונה אלא למיכל בתרומה דרבנן אבל נדרים דאורייתא אימא לא
ועד כאן לא שמעת ליה לר' אליעזר אלא גבי נדרים כדרב פנחס משמיה דרבא דאמר כל הנודרת על דעת בעלה היא נודרת אבל תרומה אפילו מדרבנן נמי לא אכלה:

מדוע לדעת רבי אליעזר - בעלה (ארוסה) מפר לה נדריה לבדו?
אז מה אם היא נדרה על דעת בעלה, והרי התורה קבעה שארוסה - אביה ובעלה גם יחד מפירים את נדריה!","48","","3190","True","True","False","","1098","84.94.81.172","0","0","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40622","40621","כי היא נדרה על תנאי","05/08/15 23:36","כ אב","תשע"ה","23:36","דוד כוכב","היא נדרה על תנאי שבעלה יסכים לנדרה. וכיון שארוס זה כבר נחשב לבעלה, והיות שבעלה זה לא הסכים לנדר, הרי הנדר בטל מעיקרו, וכבר אין צורך גם בהפרת אביה.","125","","3190","True","True","False","","165","95.86.89.241","0","40621","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40628","40621","אביה כבר לא רלבנטי - היא בוגרת","06/08/15 14:08","כא אב","תשע"ה","14:08","Almuaddib","","107","","3189","False","True","False","","122","209.88.198.77","0","40621","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40623","40622","אז מה?","05/08/15 23:38","כ אב","תשע"ה","23:38","שאינו יודע לשאול","ר' אליעזר אומר הואיל ובעלה חייב במזונותיה יפר

לפי דבריך - שהנדר בטל מעיקרו - מדוע בעלה "יפר"?","48","","3190","True","True","False","","301","84.94.81.172","0","40621","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40624","40623","מדובר במשנה","06/08/15 00:24","כא אב","תשע"ה","00:24","עם הארץ","על ארוסה שהגיעה זמנה להנשא והבעל חייב במזונותיה.
הגמרא הביאה ראיה לדבריו מהמשנה בכתובות נז א
שארוסה שנשאה לכהן משהגיע זמנה להנשא אוכלת בתרומה.
דעתו של רבי אליעזר , שנערה מאורסת שהגיע זמנה לנשואין והבעל חייב במזונותיה
דנים אותה במידה מסוימת כנשואה לגבי הפרת נדרים.","248","","3189","True","True","False","","211","107.143.89.119","0","40621","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40625","40623","נחוצה הפרתו זו כדי לגלות את רצונו","06/08/15 00:40","כא אב","תשע"ה","00:40","דוד כוכב",""כל הנודרת על דעת בעלה היא נודרת" - על דעת שבעלה יסכים ולא יפר את נדרה. וכיון שבעלה בא להפר, גם היא כבר אינה שלימה עם נדרה, למפרע. ולמרות שמדאורייתא הוא עדין איננו לגמרי בעלה מכל הבחינות, כיון שחכמים קבעו שהוא כבר בעלה והיא ניזונת ממנו, היא גם תולה את נדריה בהסכמתו.","125","","3189","True","True","False","","209","95.86.89.241","0","40621","נדרים|עג ע"ב",""),new Message("40626","40624","ואוו...","06/08/15 08:49","כא אב","תשע"ה","08:49","שאינו יודע לשאול","שמת לב שלא ענית לשאלה שלי כלל וכלל?","48","","3189","True","True","False","","332","84.94.81.172","0","40621","נדרים|עג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);