var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40609;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40609","0","לבה גס מחבירתה ?","05/08/15 08:35","כ אב","תשע"ה","08:35","עלי","לא ברור לי היסוד הפסיכולוגי שבעניין לגבי נדרים.
בד"כ כשאנו אומרים ש'צרת רבים חצי נחמה' אנו מיד אומרים שזו נחמה לשוטים...
גם במקרה כזה לא ברור לי מה חיזוק יש בזה, הרי גם חבירתה בושה ונפחדת לא פחות ממנה, שהרי אם חבירתה חטאה, הרי תמות בקרוב, ולא יועיל לה שום דבר תמיכה מחברה,ואם חברתה טהורה ורק היא טמאה תחיה חברתה והיא תמות, ומה חיזוק יש בזה ?
כשמעבירים בימינו סדנאות לגמילה מהתמכרויות, עישון למשל, עושים זאת בקבוצות, מתוך הנחה שיהיה חיזוק קבוצתי ותמיכה הדדית להתמודדות עם הקושי שבגמילה.
אבל אם שני אנשים מוצאים להורג, מה תועיל או תשנה תמיכה הדדית ? ממילא גם בהפרת נדרים לשתי נשים, פשוט שאין משמעות לתמיכה הדדית ואין קשר להפרה בו זמנית. אם כן מה ההוא אמינא של השאלה והדימוי לעניין סוטות ?","209","","3198","True","True","False","","991","194.114.146.227","0","0","נדרים|עג ע"א",""),new Message("40611","40609","זה לא מהסוטות - זה מהסיפא של הבריתא","05/08/15 09:23","כ אב","תשע"ה","09:23","Almuaddib","אין שום דרך להשוות לשתי הנשים והמיים המרים, משום שמושא הבושה - שונה.

בשתי נשותיו של המקנא, יכול אתה לומר כי ליבה גס מחברתה, אולם מה הקשר בהפרת נדרים? הרי בהפרת הנדרים, המיפר - מיפר באופן חד-צדדי. אב מחליט להפר לשתי בנותיו הנערות את נדריהן, לא רק שאין גסות לב או בושה - דעתן כלל לא משנה! הוא יכול להפר על דעת עצמו בלבד, בלי קשר למה שהן חושבות או חשות לגבי הפרה זו. וכן על לגבי הפרת נדרי נשותיו.

רבינא בא ללמד מסוף הבריתא, מדברי רבי יהודה. כשם ששם לומד רבי יהודה כי "והשקהּ" - לשון יחיד, על כן משקה כל אחת ואחת בנפרד, כך גם כאן בהפרה, שכתוב "אותה" - בלשון יחיד, על כן כל הפרה והפרה בנפרד.","107","","3198","True","True","False","","196","209.88.198.77","0","40609","נדרים|עג ע"א",""),new Message("40614","40609","אבהיר","05/08/15 12:26","כ אב","תשע"ה","12:26","דוד כוכב","אמרה הגמרא:
"איבעיא להו: בעל מהו שיפר לשתי נשיו בבת אחת? אותה דוקא או לאו דוקא?
אמר רבינא, ת"ש: אין משקין שתי סוטות כאחת, מפני שלבה גס בחבירתה; ר' יהודה אומר: לא מן השם הוא זה, אלא משום שנאמ': והשקה אותה - לבדה".
עלי הבין שכוונת רבינא שכשם שלבה של סוטה גס בחבירתה כך לבה של צרה שנדרה גם בחבירתה.
וענה אלמואדיב שרבינא אינו משוה את "צרת הרבים" של הסוטות לשל הנודרות. [בנודרת לא שייך "צרת רבים" כי אין שום צרה (לא לה ולא לצרתה)]. ולכן אדרבה, בנודרות שלא קיים הטעם של גסות הלב יוכל להפר לשתיהן כאחת. והשוואת רבינא היא דוקא מדברי רבי יהודה שבסיפא: "והשקהּ אותהּ - לבדה" וביארו המפרשים שנדרש מדגש המפיק הא. וגם בנודרת מודגש במפיק הא (במדבר ל, ט) בְּיוֹם שְׁמֹעַ אִישָׁהּ יָנִיא אוֹתָהּ, וְהֵפֵר אֶת נִדְרָהּ - אותה לבדה דוקא, את נדרה לבדה דוקא. כך פירש הרא"ש את דברי רבינא: "לימא פלוגתא דתנאי היא".

באשר ליסוד הפסיכולוגי. כבר אמרו הראשונים: "צרת רבים חצי נחמה". ומכונה היום "תופעת העדר". אפילו לוויתנים וכבשים מתאבדים בקבוצות; סתם כך, כי כך כולם עושים. "תמות נפשי עם פלשתים".
אין פה חיפוש של הגיון - האם זה יעזור לי או שלא, אם היא תינזק או שלא.
בדיוק להיפך - אם היא עושה כך אז גם אני יכולה לעשות כך בלי לחשוב כלל!","125","","3198","True","True","False","","206","164.138.117.211","0","40609","נדרים|עג ע"א",""),new Message("40618","40609","״גס ״= תגיס את דעתה","05/08/15 19:09","כ אב","תשע"ה","19:09","עם הארץ","ולא תודה על האמת. המטרה בהשקאת סוטה היא שתודה על האמת ולא יצטרך שם השם להימחק.
כשיש שתי סוטות ואחת טמאה והשניה טהורה, חששו חכמים להשקות את שתיהן בבת אחת משום שאם הטמאה תשמע את הטהורה אומרת שהיא טהורה היא עלולה לשנות את דעתה ולא להודות.
יוצא שנמחק שם השם. אין פה שום ענין של חיזוק או צרת רבים.","248","","3198","True","True","False","","231","107.143.89.119","0","40609","נדרים|עג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);