var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40607;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40607","0","מה המשמעות של "ביום שומעו"?","04/08/15 22:28","יט אב","תשע"ה","22:28","אליצפן",""מאי איריא בו ביום? אפילו לאחר מאה ימים נמי! כשלא שמע ארוס ושמע האב, דבו ביום הוא דמצי מיפר, אבל מכאן ואילך לא מצי מיפר.

אם האב שמע ביום מסוים ומפר בו ביום, והארוס שומע רק ביום אחר ומפר, האם ההפרה לא תופסת?

אם אין הפרה, אז על מה דנה הגמרא אם הארוס שמע זאת רק לאחר 100 ימים, אם אין הפרה?

ובכלל מה המשמעות של "ביום שומעו"? הרי לכל אחד יש "יום שומעו אחר"?","502","","3195","True","True","False","","972","85.64.120.223","0","0","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40613","40607","כל אחד מהם צריך להפר ביום ששמע","05/08/15 11:54","כ אב","תשע"ה","11:54","דוד כוכב","","125","","3194","False","True","False","","142","164.138.117.211","0","40607","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40615","40613","מתוך הסוגיא לא משתמע כך!","05/08/15 13:21","כ אב","תשע"ה","13:21","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת נדרים דף עב עמוד א

הב"ע - בשלא שמע ארוס ראשון. אי הכי, מאי איריא בו ביום? אפילו לאחר מאה ימים נמי! כשלא שמע ארוס ושמע האב, דבו ביום הוא דמצי מיפר, אבל מכאן ואילך לא מצי מיפר.

וכפי שמפרש המיוחס לר"שי: אין הכי נמי אלא הב"ע בשלא שמע ארוס ראשון אבל שמע האב - והואיל דבו ביום שמע צריך להפר בו ביום כדכתיב ביום שמעו.","502","","3194","True","True","False","","214","85.64.120.223","0","40607","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40616","40615","בסוגיה לא מוכח דבר, אבל תיקון למה שכתבתי","05/08/15 18:52","כ אב","תשע"ה","18:52","דוד כוכב","לפני כשעה התקשר אלי אדם ואמר לי שכפי שכתבתי לעיל כך אמנם דעת הרמב"ן והראשונים, אבל הרמב"ם פירש בפשט הפסוק שהאב והבעל צריכים להפר באותו יום.

רמב"ם הלכות נדרים יב הלכה יז:
"נערה מאורסה שנדרה ושמע אביה והפר ולאחר ימים שמע הארוס והפר ביום שמעו אין זה מופר, שנאמר ואם הניא אביה אותה ביום שמעו וגו' ואם היו תהיה לאיש ונדריה עליה ושמע אישה ביום שמעו וגו' הא למדת שאחר שהפר האב ושמע הארוס הרי זה מפר ביום שמוע האב, והוא הדין אם שמע ארוס והפר ואחר כמה ימים שמע האב והפר ביום שמעו שאינו מופר".

וכתב שם הלחם משנה:
"הרב ב"י ז"ל בטור יו"ד סי' רל"ד כתב בשם סמ"ג ז"ל דהכי משמע בגמ' פ' נערה המאורסה דאמר שם גבי בעיא דגירושין כשתיקה או כהקמה לדחויי ולומר דכהקמה דמו דמתני' בשלא שמע ארוס ושמע אב ובו ביום הוא דמצי מפר אבל מכאן ואילך לא מצי מפר משמע דבו ביום מיפר הארוס אבל ביום אחר לא מצי מפר ואיני מכיר ראיה זו דהתם הכי אמרינן ע"כ בנתארסה ביום ששמע אז דאי ודאי בנתארסה ביום שלאחריו ממ"נ הפר אב ביום שמועה או לא הפר אם הפר אף על פי שנתארסה אח"כ למה לו להפר ארוס הרי כבר הפר אב ונתרוקנה רשות לאב כיון דלא שמע ארוס הגירושין אינו מעלה ומוריד והוי כמת אם לא הפר אב הרי קיים ואיך יוכלו להפר אח"כ אב וארוס יחד אלא ע"כ כיון דאיירי דשמע אב צריך שיארס בו ביום ומנ"ל שישמע ארוס ביום שישמע אב".

הסמ"ג הביא ראיה מסוגייתנו כמו שהבנת, שהארוס צריך להפר בו ביום של שמיעת הבעל.
אבל הלחם משנה דחה את הראיה והסביר כיצד יפרשו את הסוגיה החולקים על הרמב"ם.","125","","3194","True","True","False","","204","164.138.117.211","0","40607","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40617","40616","אז איך מפרש הרמב"ם ביום שומעו?","05/08/15 19:04","כ אב","תשע"ה","19:04","אליצפן","לפי הרמב"ם זה צריך להיות ביום שומעם כי שניהם צריכים לשמוע באותו יום.","502","","3194","True","True","False","","205","85.64.120.223","0","40607","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40619","40617","יום שמעו 1 = יום שמעו 2","05/08/15 19:14","כ אב","תשע"ה","19:14","דוד כוכב","הרמב"ם מפרש ש"ביום שומעו" המוזכר בפסוק ח וְשָׁמַע אִישָׁהּ בְּיוֹם שָׁמְעוֹ, הוא אותו יום שומעו שבפסוק ו וְאִם הֵנִיא אָבִיהָ אֹתָהּ בְּיוֹם שָׁמְעוֹ - שגם הבעל צריך להפר ביום שמעו של האב.

ראה שוב בהודעתי הקודמת, כי ביצעתי שינויים.","125","","3194","True","True","False","","231","164.138.117.211","0","40607","נדרים|עב ע"א",""),new Message("40620","40617","לא חייב","05/08/15 19:39","כ אב","תשע"ה","19:39","עם הארץ","כבר למדנו שיש מקרים שהאב מפר לבד ( נתרוקנה רשות )
דף עד נלמד דעת ר״א שארוס מפר לבד","248","","3194","True","True","False","","222","107.143.89.119","0","40607","נדרים|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);