var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40528;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40528","0","שאלה לגבי שמיטה מבחינה היסטורית","23/07/15 22:07","ז אב","תשע"ה","22:07","עלי","בעקבות שיעור על שמיטה ששמעתי, עלתה בדעתי השאלה הבאה :
מחד קובע הרמב"ם ששמיטה נוהגת בין בפני הבית ובין שלא בפני הבית.
החלו למנות שמיטין ויובלות משנת 2504 לבריאת העולם לפי המניין שאנו מונין לפי סדר עולם רבה ( כשידוע זה מנין וחשבון בעייתי מבחינה היסטורית, אך אין זה נוגע לעניננו ). ביהמ"ק נחנך בתחילת 2936. כל זה מובא בסדר עולם רבה וכל אחד יכול למצוא. ההפרש הינו 2936-2504=.432. כלומר 32 שנים לאחר היובל של שנת ה-400. זה בדיוק באמצע השבע שנים של שמיטה מהשנה ה-28 עד ה-35.
שלמה המלך מלך בס"ה 40 שנה ובשנת 2964 הומלכו רחבעם וגם ירבעם בן נבט.
( שוב, את המספרים לקחתי מסדר עולם רבה. ).
ההפרש בין 2964 ל2504 הוא 460 שנה, כלומר שוב אמצע שמיטה.
והנה בירושלמי עבודה זרה, בתחילת המסכת מובא שירבעם הומלך במוצאי שמיטה, כי מיד עצר את העליה לרגל, וכנראה הכוונה שמלך בשמיטה ולקראת מוצאי השמיטה עצר את העליה לרגל. ברם כאמור החשבון לא יוצא.
רק אם נאמר שמנו שמיטין רק בעת שביהמ"ק עמד על תילו ( או המשכן ) ותחילת הספירה היא משנת 2936 וההפרש בדיוק 28 שנה יוצא חשבון נכון. אבל אם כן טעה הרמב"ם... לא ראיתי מי ממפרשי הסדר עולם רבה שהתייחס לעניין.
על כן אבקש אם מישהו מבין את החשבון או את הירושלמי ואת הרמב"ם, נא להסביר לעני בדעת כמוני...","209","","3212","True","True","False","","919","31.44.132.134","0","0","נדרים|ס ע"א",""),new Message("40534","40528","ראה ברמב"ם, שנתקשה בזה בעצמו","23/07/15 22:23","ז אב","תשע"ה","22:23","דוד כוכב","וראה בביאור הגר"א על שו"ע חו"מ תחילת סי' סז.","125","","3212","True","True","False","","178","164.138.117.211","0","40528","נדרים|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);