var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40325;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40325","0","רש"י אליבא דתוס' ור"ן","12/07/15 17:59","כה תמוז","תשע"ה","17:59","אור חדש","גמ'
ודבר זה אסור לאומרו בפני עם הארץ

המיוחס לרש"י
ודיבר זה אסור לאומרו בפני עם הארץ. משום דדבר מעולה הוא לרפואה ואסור לומר להם שום דבר שיהנו ממנו ואית דאמרי דלא ליכלו טובא וליפסדו כיתנא:
תוס':
ודבר זה אסור לאומרו בפניהם. שמלעיגים עלינו ואומרין שאנו קובעים מילי דחוכא ואיטלולא בהש''ס ובקונט' פירש שאסור ללמוד להם שום תקנה ולא נראה:

ר"ן:
ודבר זה אסור לאמרו בפני עם הארץ.
כדי שלא יעקרו הפשתן לכך:

סיכום:
התוס' (שאינם התוס' הרגילים כמובן, מי בעל התוס' דידן?) הביאו בשם הקונטרס פירוש המופיע ב"רש"י"
"רש"י" הביא פירוש המופיע בר"ן בתור י"א
הר"ן הביא הסברו בלבד בלא ציון מקור

מסוגיה קצרה זו בלבד (וודאי שאין זה רציני ואשמח אם תוכלו לציין מקרים דומים מהמסכת בהמשך להודעה זו) יוצא ש:
לתוס' דידן היה ייחוס של רש"י כ"קונטרס" שמשמעו בד"כ רש"י.
הר"ן כנראה ינק פירושו ממקור אחר ולא מ"רש"י" זה (לא מזכיר תרוץ א' ולא מציין מקור הסברו)
ייתכן ש"רש"י" וממילא התוס' דידן היו מאוחרים שניהם לר"ן.","458","","3219","True","True","False","","839","213.151.62.100","0","0","נדרים|מט ע"א",""),new Message("40329","40325","בעל התוספות דידן","12/07/15 19:38","כה תמוז","תשע"ה","19:38","דוד כוכב","תוספות נדרים - תלמידי רבנו פרץ מקורביל.

"הקונטרס" הוא הפירוש המתלוה לגמרא, לאו דוקא רש"י.
קונטרסי-פירוש שעודכנו מדור לדור עברו לאורך כל תקופת הראשונים, מרבינו גרשום מאור הגולה ועד לר"ן.
השיטה של פירוש מתגלגל שעיקרו בקדמונים והוא הולך ומשתנה הולך ומתוסף מדור לדור - היתה שיטה מקובלת.
בקונטרס-הפירוש - כנ"ל. בתוספות - החל מר"י הזקן ועד לתוספות רא"ש ורבינו פרץ. וגם עצם התלמוד בנוי כך. בקיצור - כל הגפ"ת.
וכן בראשונים - רמב"ן, רשב"א, ריטב"א, ר"ן, נימוקי יוסף. רבים מהדברים הם מעתיקים זה מזה, עם או בלי שינויים.","125","","3219","True","True","False","","1059","164.138.117.211","0","40325","נדרים|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);