var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40287;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40287","0","נדרים , פרק שישי","09/07/15 09:26","כב תמוז","תשע"ה","09:26","ag3163","בוקר טוב,

מספר פעמים הסבירה הגמרא את היסוד "בנדרים הלך אחר לשון בני אדם" ,המשניות והגמרא בעקבותיהן מביאים נוסחים רבים של לשון נדרים בתחומים שונים ובמאכלים שונים , מה נכלל ומה לא.
לכאורה , עפ"י העיקרון לעיל , בכל תקופה לשון הנדרים תקפה עפ"י המקובל כיוון שזה העיקרון בנדרים , מדוע אם כן המשנה והגמרא שבה ומביאה עוד ועוד נוסחים ולשונות כאשר העיקרון ברור ?
השאלה כללית ומחשבתית והיא אך ורק לצורך הלימוד וברור שבכל מלה יש ממש מצווה , אך "תורה היא וללמוד אנו צריכים"

תודה","531","","3225","True","True","False","","726","81.218.132.64","0","0","נדרים|מט ע"א",""),new Message("40288","40287","ברוך הבא לפורום","09/07/15 10:06","כב תמוז","תשע"ה","10:06","אור חדש","לשאלתך
בזמן המשנה והגמרא היו לשונות שהיה ניתן להסתפק במשמעותן אם מסתמא כוונתן לנדר/שבועה או שמא כוונתן לעניין אחר שלא אוסר.
ע"כ נצרכו התנאים לברר הכוונה הסתמית של כל אותן לשונות מסופקות או נדירות יחסית, כדי שידע רב פוסק אם הנדר חל במקרים שהנודר השתמש במילה שאיננה מוכרת לרב ולא רגילה במקומו.
דוגמה:
עקרון שהתבאר בגמרא הוא ש"לשון מסופקת ניתן להכריע לפי הפירוש בתורה", שזה כמו שאליעזר בן יהודה הגדיר משמעויות למילים רבות לפי המשמעות של שורשים דומים בתנ"ך ומדרשים.
כמובן שלא היה די לנו בכך שהאקדמיה ללשון היתה מפרסמת ש"כל מילה שאתה שומע, בדוק בתנ"ך ומדרשים מה כוונתה ותבין אותה" אלא נצרכה ממש לעשות רשימות של מילים ומשמעותן, תוך ציון המשמעות הרגילה והשימושים הנוספים שיש למילה כגון "סלנג".","458","","3225","True","True","False","","175","213.151.62.100","0","40287","נדרים|מט ע"א",""),new Message("40289","40287","העיקרון ברור, ישומו - פחות","09/07/15 10:30","כב תמוז","תשע"ה","10:30","דוד כוכב","רבים מדיני נדרים עוסקים בהסברה וניתוח לשון בני אדם.
רבים מדינים אלו נכונים גם בשאר הדורות. אך כאשר ידוע שהלשון נשתנתה, גם ההלכה תשתנה בהתאם.
גם כאשר נשתנה הלשון וממילא נשתנתה גם ההלכה, עדין יש רווח גדול בלימוד אותם דינים, ואפילו הלכה למעשה. כי אותם העקרונות הנלמדים מהדינים עשויים להיות מיושמים בסיטואציות אחרות.","125","","3225","True","True","False","","188","164.138.117.211","0","40287","נדרים|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);