var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=4013;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("4013","0","חילוק בין דין לשמה ודין כוונה במצוות","24/09/10 12:49","טז תשרי","תשע"א","12:49","שצל","רבי יוסי מקשה על דעת רבי יהודה וכי היכן מצינו מילה לשמה כלומר שאין זה משנה שהכותי מל לשם הר גריזים ומקשה רעק''א הרי ידוע שכוונה הפכית מגרעת במצוות
וא''כ הכותי מל לשם כוונה הפכית ואין זו מצווה ומחלק רעק''א בין דין כוונה במצוות שם כוונה הפכית מגרעת גם אם מצוות אינן צריכות כוונה ובמקרה זה מחדש רעק''א שהואיל והמצוה מוטלת על האב והאב מכוון לשם מצוה המצווה מתקיימת אך דין לשמה במילה הוא לא דין בקיום המצווה אלא בעשיית המצווה וממילא אם לא צריך לשמה בעשיית המצוה אין זה מגרע גם אם תהיה כוונה הפכית כי המעשה הוא מעשה יבש ללא משמעות של קודש ורק הענין שתהיה מציאות של מילה ועיין בתוך רעק''א","157","","4967","True","True","False","","1012","109.65.111.160","0","0","עבודה זרה|כז ע"א",""),new Message("4169","4013","חילוק בענין מת''ח","02/10/10 19:45","כד תשרי","תשע"א","19:45","שצל","שמעתי מת''ח שחידושו של רעק''א שכוונה הפכית אינה מגרעת במקום שלא צריך לשמה
הוא דווקא במילה שהיא מעשה יבש ללא חלות אך בשטר קידושין שישנה משמעות,
לדעת הכותב ייתכן שגם אם לא צריך לשמה עדיין כוונה הפכית תגרע.

אך ייתכן ששם זהו חוסר קניני ולא מדין לשמה","157","","4959","True","True","False","","72","79.181.130.57","0","4013","עבודה זרה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);