var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40005;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40005","0","לא פתח ולא חרטה בערב ר"ה","15/06/15 21:46","כח סיון","תשע"ה","21:46","אליצפן","בערב ראש השנה כשעושים התרת נדרים לא פותחים לא בפתח ולא בחרטה בשום דבר איך זה? המבקש מתחיל לקרוא מהסידור ו"בית הדין" עונה במקהלה.

איזה מן התרת נדרים זה? המבקש לא יודע ולא זוכר מה נדר ואם בכלל נדר?

אז מה זה?","502","","3241","True","True","False","","999","85.64.120.223","0","0","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40008","40005","[ללא נושא]","15/06/15 22:27","כח סיון","תשע"ה","22:27","אלישבע","זה שהוא מבקש (או "קורא מהסידור") אינה חרטה ? וכמאן דאמר פותחין בחרטה","524","","3241","True","True","False","","60","85.250.94.106","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40018","40005","מבורר בסוגיה של היום","16/06/15 11:38","כט סיון","תשע"ה","11:38","אור חדש","הר"ן דן בכך באריכות","458","","3240","True","True","False","","93","95.86.123.90","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40014","40008","מתוך כל הסוגיות נראה שלא","16/06/15 07:15","כט סיון","תשע"ה","07:15","אליצפן","לפי מה שלמדנו בדפים האחרונים. המבקש בא לפני דיין מוסמך או 3 דיינים, אומר להם שיש לו נדר להתיר.

הדיין פותח איתו בשיחה, בכדי לברר מה המניע לנדר, האם חשב על כל ההשלכות שיש לנדר וכו', עד שמוצא לו פתח או אפילו חרטה.

בטכס של ערב ר"ה (ויש אצל אחינו הספרדים גם בערב ר"ח אלול), יש משהו שונה בתכלית.

עומד אדם (אפילו קבוצת אנשים) לפני 3 אנשים או אפילו 10, קורא טקסט מוכתב מראש, אין שום שיחה בין שני הצדדים, זה קורא את "התפקיד" לו בהצגה ואלו עונים לו, מתוך הסידור.

יותר מזה, לאחר מכן הם מתחלפים בתפקידים.

האין זו פארסה?","502","","3240","True","True","False","","187","85.64.120.223","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40019","40018","איפה הר"ן על התרת נדרים בערב ר"ה?","16/06/15 12:29","כט סיון","תשע"ה","12:29","אליצפן","עד כמה שבדקתי הוא מדבר על "כל נדרי" כפוליסה להבא אבל לא כהתרה לשעבר.","502","","3240","True","True","False","","171","85.64.120.223","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40020","40019","אכן עיקר ה"התרה" מיועד למודעה לעתיד","16/06/15 13:05","כט סיון","תשע"ה","13:05","אור חדש","וה"התר" לשעבר מוגבל בפעולתו במבואר לקמן:

תשובות והנהגות כרך א סימן שלז

ובענין התרת נדרים בערה"ש ישנם שני ענינים: חדא מסירת מודעה אלהבא שמתכוין תמיד בלי נדר, וע"ז ודאי לא צריך גדולים עם חתימת זקן דוקא, ותו איכא התרת נדרים ממש, ובזה הלוא כשיודע וזוכר את הנדר ממש אינו סומך על התרת נדרים הכללי, אלא הולך ומפרט ומתיר כדין לפני ג', ועיקר ההתרה דער"ה שאינו מפרט הנדרים ואין לו פתח כדין הוא רק להנהגות טובות שאינם אלא דרבנן, וע"כ נראה דמועיל בזה חזקה דרבא שיש לו סימנים ואין צריך חתימת זקן, ולפי זה אף שעדיף בחתימת זקן שיועיל גם לדאורייתא, מ"מ מועיל מדין חזקה לדרבנן כמו להנהגה טובה.","458","","3240","True","True","False","","128","95.86.123.90","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40021","40020","זה מחזק את מה שטענתי שזו לא התרת נדרים!!","16/06/15 13:10","כט סיון","תשע"ה","13:10","אליצפן","אלא סתם מנהג בכדי להשקיט את המצפון של האדם לפני הימים הנוראים.","502","","3240","True","True","False","","172","85.64.120.223","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40022","40021","כלל לא מדוייק","16/06/15 13:14","כט סיון","תשע"ה","13:14","אור חדש","מכיוון שהאדם מוסר מראש מודעה שלא מתכוון לידור כל השנה הרי שלרוב אכן אין לו שום נדר שזקוק להתרה (מעטים המקרים שנודר בכוונה בימנו, ואז באמת טורח להתיר במפורש).
ע"כ המנהג למסור מודעה הינו משמעותי מאד ופוטר מראש בעיות רבות.
התרת הנדרים לשעבר משלימה את העניין בהתייחסותו של האדם למפרע לדברים שחשב עליהם בערך כ"קבלה טובה לעתיד" שכאמור לא מחייבת אותו לגמרי מדין נדר אך כן זקוקה להתרה מסויימת.

אין דבר כזה בעם ישראל "סתם מנהג"...","458","","3240","True","True","False","","159","95.86.123.90","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40024","40022","הנוסח בסוף ה"התרה" מראה שזה סתם.","16/06/15 15:39","כט סיון","תשע"ה","15:39","אליצפן","וְאֵין אֲנִי מְבַקֵּשׁ הַתָּרָה עַל אוֹתָם הַנְּדָרִים שֶׁאֵין לְהַתִּיר אוֹתָם.

אז על מה הוא מבקש?

טוב שהקדמה ל"התרת נדרים" זו יש הסבר קצר:

מה שנוהגין בהתרת נדרים לומר אף שמצד הדין כו' כי א"א לפורטם כו', זה אינו מועיל אלא לנדרים ששכח אבל לנדרים שזוכר אותם וצריך להתירם צריך לפרוט הנדר וא"ל אין מתירין לו ודי כשמפרט הנדר לפני אחד מהמתירין. ובתנאי מודעה שאנו מתירין אינו מועיל אלא בנדר שבינו לבין עצמו אבל בנדר שבין אדם לחבירו אינו מועיל:

מבואר בגמרא ובפוסקים שאין שייך שאלת היתר והפרה רק לנדרים ושבועות שאדם נודר או נשבע במה שנוגע לעצמו בלבד כגון אוכל או לא אוכל אישן או לא אישן וכדומה אבל במה שנודר או נשבע לחבירו או לשום מי שמשביעו יהיה מאיזה עם ודת שיהיה אין מועיל שום היתר והפרה ושאלה בעולם:","502","","3240","True","True","False","","229","85.64.120.223","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40025","40024","עדיין לא "סתם"","16/06/15 15:43","כט סיון","תשע"ה","15:43","אור חדש","נכון שהכח מוגבל ונצרך לשילוב כוחות עם המודעה אבל עדיין יש דברים שניתרים ע"י התרת נדרים זו ג"כ, וכפי שציינת בעצמך.
אל תזלזל גם בנדרים "קלים" שבין אדם לעצמו שהרי ייתכן שלולא ההתרה היה נענש עליהם בצורה קשה...","458","","3240","True","True","False","","115","95.86.123.90","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40066","40025","איך זה שאין דיון על הפקעת מצוות התורה","18/06/15 22:25","א תמוז","תשע"ה","22:25","אמלתראות","עיקר התנגדות להיתר מכירה היא הפקעת המצווה
וגם לחתימה לאוצר ב"ד בלי יישום פעולה רצינית שיורגש השמיטה עם כל טעמיה

אז למה בכל נדרי הופקע המצווה לגמרי, ונשאר לנו רק זכר במוצא שפתיך וענין המצוה ומספרים מופתים על אלה שקיימו וח"ו אלה שלא.","267","","3238","True","True","False","","438","66.128.7.111","0","40005","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40067","40066","זו לא מצווה חיובית","18/06/15 22:32","א תמוז","תשע"ה","22:32","אור חדש","בחז"ל יש יחס שלילי מאד לאנשים נודרים- רשעים ואילו הלא נודרים נקראים צדיקים.

נדר זה כוח שניתן לאדם לאסור דברים, אין שום מצווה להשתמש בכח זה.","458","","3238","True","True","False","","114","5.102.254.97","0","40005","נדרים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);