var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39996;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39996","0","עומר מעבר הירדן - סתירה בר"ן","15/06/15 16:04","כח סיון","תשע"ה","16:04","אלישבע","הר"ן כאן כותב שאין עומר בא מעבר הירדן

ובמנחות יש מחלוקת אם בא מחו"ל (ובירושלמי הלשון בכמה מקומות מן הסוריא) ובסנהדרין יא כתב רש"י שעומר בא (למ"ד רק מאר"י) מיהודה וגליל ועבר הירדן אלא לכתחילה מיהודה וכן כתב הר"ן עצמו בראש השנה יג.","524","","3245","True","True","False","","884","85.250.94.106","0","0","נדרים|כב ע"א",""),new Message("39999","39996","הובא בהרחבה בגליון הש"ס כאן","15/06/15 16:49","כח סיון","תשע"ה","16:49","אור חדש","וברש"ש ציין לעיין במד"ר פ"ז יח' (טעות דפוס באמת ההפניה לח') ושם איתא כך:
"...מִכָּאן נָתְנוּ חֲכָמִים מְחִצּוֹת וְאָמְרוּ (משנה כלים א-ו): עֶשֶׂר קְדֻשּׁוֹת הֵן: אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל מְקֻדֶּשֶׁת מִכָּל הָאֲרָצוֹת, וּמָה הִיא קְדֻשָּׁתָהּ שֶׁמְבִיאִין מִמֶּנָּהּ הָעֹמֶר וְהַבִּכּוּרִים וּשְׁתֵּי הַלֶּחֶם, מַה שֶּׁאֵין כֵּן בְּכָל הָאֲרָצוֹת. אֶרֶץ כְּנַעַן מְקֻדֶּשֶׁת מֵעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, אֶרֶץ כְּנַעַן כְּשֵׁרָה לְבֵית שְׁכִינָה וְאֵין עֵבֶר הַיַּרְדֵּן כָּשֵׁר לְבֵית שְׁכִינָה. עִיר חוֹמָה מְקֻדֶּשֶׁת מִן הָאָרֶץ..."","458","","3245","True","True","False","","145","95.86.123.90","0","39996","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40001","39996","הדרך ליישוב הסתירה","15/06/15 20:42","כח סיון","תשע"ה","20:42","יהודה אשטמקר","אין לי ידע ספציפי בנושא
אבל לדעתי אם אתה מעוניין לפתור את הבעיה תנסה ליישב אותה על ידי חילוק בזמן
שבזמן מסויים אין עומר בא מעבר הירדן ובזמן אחר כן
כמו כן בתוך דבריך עשית חילוק בין לכתכילה לבין בדיעבד אז תנסה לבדוק גם מהזווית הזו
כמו כן זה שהרן כותב משהו מסויים ובגמרא כתוב מחלוקת בעיניין יש אפשרות שהרן פשוט בחר לפסוק לפי אחת הדעות שבמחלוקת
בהצלחה","525","","3245","True","True","False","","94","79.178.116.244","0","39996","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40000","39999","[ללא נושא]","15/06/15 20:13","כח סיון","תשע"ה","20:13","אלישבע","ה"במדבר רבה" הזה (כל העניין) הוא העתקה מספרי זוטא פרשת נשא.

לכאורה זו ראיה שמעבר הירדן מביאים עומר וכו'

אבל מפני שכל הנושא של עשר קדושות וכו' נמצא במשנה בריש כלים ובספרי זוטא הוסיף קדושה נוספת "אֶרֶץ כְּנַעַן מְקֻדֶּשֶׁת מֵעֵבֶר הַיַּרְדֵּן, אֶרֶץ כְּנַעַן כְּשֵׁרָה לְבֵית שְׁכִינָה וְאֵין עֵבֶר הַיַּרְדֵּן כָּשֵׁר לְבֵית שְׁכִינָה". לכן אין ראיה שהרישא מתייחס גם לעה"י","524","","3245","True","True","False","","85","85.250.94.106","0","39996","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40002","40001","[ללא נושא]","15/06/15 20:48","כח סיון","תשע"ה","20:48","אמלתראות","פשוט צריכים ללמוד מסכת שביעית עם הירושלמי

שם מובא הכל עד מחלוקת רבי עם ר' שמעון, ומה שתיקן רבי שמותר להביא מחו"ל ומספרי ארציינו, ומסוריא דהיינו עבר הירדן [ולא כמקובל דמשק וכו']","267","","3245","True","True","False","","397","66.128.7.111","0","39996","נדרים|כב ע"א",""),new Message("40006","40002","הבהרה","15/06/15 22:01","כח סיון","תשע"ה","22:01","אלישבע","לא היה כאן ניסיון הצגת סתירות או חידות להלן הבהרה 1 דברי הר"ן כאן הם חידוש שלא ידוע לו מקור בחז"ל 2 כמו כן יש על זה עוד קושיות כמו שציינו מספרי זוטא (במדב"ר) ועוד קושיות שהעירו אחרונים כגון בחזו"א זרעים ליקוטים סימן י'. 3 יש מקום לנסות להבין שהר"ן כאן לא התכווין לחדש דין חדש אלא כרש"י בסנהדרין שם שעבר הירדן הוא כמו גליל שאמנם הוא ארץ ישראל אך לא כמו יהודה, והחזו"א שם באמת רוצה לפרש כן בר"ן מפני קושיותיו שלו
עד כאן הנתונים הידועים ועל זה הוספתי שלפירוש ה"רגיל" יש סתירה מהר"ן עצמו (שהחזו"א לא הביא) וזה מהווה ראייה לכאורה לחזו"א
מקווה שאני מובנת","524","","3245","True","True","False","","54","85.250.94.106","0","39996","נדרים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);