var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39527;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39527","0","האומנם בני ציון הם?","29/04/15 16:56","י אייר","תשע"ה","16:56","אור חדש","תניא ר' נתן אומר כל אשה שדדיה גסין משל חברותיה ה''ז מום וכמה? א''ר מיישא בר בריה דרבי יהושע בן לוי משמיה דר' יהושע בן לוי טפח!
ומי איכא כי האי גוונא?!?
אין דאמר רבה בר בר חנה אני ראיתי ערביא אחת שהפשילה דדיה לאחוריה והניקה את בנה {תהילים פז-ה}
ולציון יאמר איש ואיש יולד בה והוא יכוננה עליון א''ר מיישא בר בריה דר' יהושע בן לוי אחד הנולד בה ואחד המצפה לראותה...


רש"י:
ולציון יאמר. משום דאיירי בה רבי מיישא נקיט לה ולציון יאמר איש ואיש יולד בה לעתיד לבא כשיתקיים מקרא שכתוב והביאו את כל אחיכם מנחה לה' וגו' כל מקום שימצאו שם ישראל יאמרו העמים זהו מבני ציון זה יולד בה נביאנו שם: ולציון. כמו וישאלו אנשי המקום לאשתו (בראשית כו) על אשתו: אחד הנולד בה כו'. איש איש יתירא קא דריש אחד הנולד בה ואחד המצפה לראותה יקרא מבניה ויביאוהו אצלה:

תי' מה הקשר בין סוגיית מומי הדדים והמעשה באותה ערבייה לבין הפס' של "ולציון יאמר.."?

נ"ל לומר כך: שיש קושי בפס' זה כפי שהסבירו רש"י, שהעמים בראותם יהודי בחו"ל יאמרו עליו "זה מבני ציון הוא" והרי זה תי' שמשמע שמדובר ביהודי שנולד בחו"ל ורק עתה יביאוהו הנכרים לארץ, ולמה א"כ נקרא בשם "בן ציון"?
ותי' הגמ' עפ"י עדותו של רבב"ח, שראה אמא המניקה את בנה כשדדיה מופשלים לאחוריה, שזה מצב שבו התינוק כלל לא מכיר את אימו ולא רואה אותה ולא יודע מהו מקור יניקתו האמיתי, בכ"ז פשוט שנחשב הוא לבנה.
א"כ למדנו שגם ציון יכולה להניק בניה גם כשלא נמצאים בתוכה וכשאין הדברים בצורה של פנים אל פנים, ממילא ייתכן שאדם שנולד וגדל בחו"ל ייחשב בכ"ז ל"בן ציון" (מצד היניקה מא"י מאחוריה).
אומנם מסייגת הגמ' שלשם כך (לינוק מא"י) צריך להיות או "נולד בה" או עכ"פ "מצפה לראותה" ואז יזכה להחשב על בני א"י וממילא להיגאל בנחת.","458","","3293","True","True","False","","1327","95.86.123.102","0","0","כתובות|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);