var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3946;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3946","0","ההבדל בין 'על מנת' לבין 'אם'","20/09/10 09:12","יב תשרי","תשע"א","09:12","דוד כוכב","מה טעם ההבדל בין 'על מנת' לבין 'אם'?

על כך כאן.","125","","4970","True","True","False","","982","95.86.99.29","0","0","עבודה זרה|לז ע"א",""),new Message("3976","3946","מעניין אריכות ההסבר ברש"י","21/09/10 09:18","יג תשרי","תשע"א","09:18","מתפעל","בדין הראשון. לכשתצא חמה.

לכאורה לולא רש"י, הדין הראשון פשוט, כפי שכתבת:
"הדין הראשון ברור, "לכשתצא חמה מנרתיקה - לכי נפקא קאמר לה", נאמר בפירוש שהגירושין יחולו רק בזמן קיום התנאי".

לא כל כך הבנתי את רש"י שמכניס כמה וכמה אלמנטים.

עוד שאלה,
כאשר כותבים שטר בלילה, האם כותבים אור ל
או שכבר כותבים את התאריך של מחרת?
כי לפי זה, בלילה, אין בכלל את הענין של זמנו של שטר מוכיח עליו במקרה של לכשתצא חמה מהלילה לבקר. זה אותו התאריך בעצם.","148","","4969","True","True","False","","129","80.74.119.82","0","3946","עבודה זרה|לז ע"א",""),new Message("3979","3976","דברי רש"י","21/09/10 14:07","יג תשרי","תשע"א","14:07","דוד כוכב","רש" י אומר שמצד אחד במילים "לכשתצא חמה" נאמר בפירוש שהגט יחול בזריחה. מצד שני לרבי יוסי זמנו של גט מוכיח עליו כאילו נכתב בפירוש שהגט יחול בתאריך האמור בו (וכמו שציינת מדובר בתאריך אחר מתאריך אותה זריחה), לכן במקרה כזה קיימת כביכול סתירה פנימית בגט, וכאילו נכתב "מהיום ולאחר מיתה".
הדין בלשון מסופקת זו נדון במשנה שמזכיר רש"י.","125","","4969","True","True","False","","102","212.76.98.45","0","3946","עבודה זרה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);