var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39392;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39392","0","אשה צמחונית","15/04/15 15:53","כו ניסן","תשע"ה","15:53","עלי","המשנה קובעת שאם נמצא שאשה נדרה שלא תאכל בשר ולא תשתה יין, זו עילה לביטול הנישואין. האם פירוש הדבר שבעת העתיקה אסור היה לאשה סתם להיות צמחונית וטבעונית ונמנעת ממשקים חריפים ( בלי לקבל הסכמה מראש מהבעל )?
לו נדרה שלא תאכיל אותו היה הדבר ברור, אך אם נדרה על עצמה - מדוע ?
אם נאמר שבעת העתיקה אשה שנמנעה ממאכלים כאלו - וכמו שראינו בדפי הגמרא הקודמים - מאכלים אלו נחשבים למאכלים 'טובים' ( שעני שביקש אותם נחשב מבקש מאכלי אדם בריא ), היתה עלולה להיות חולנית, שכן היות ולא אכלה בשר היה לה חסר ברזל וויטמינים והיתה חלושה מאד, ואם לא שתתה יין הרי שהיתה לוקה בחוליי מעיים כי איכות המים אז לא היתה טובה, ניחא, כי יש בכך הגיון רב, אבל איני יודע אם לכך כוונה המשנה כי אין זה מוסבר בפירוש ורק אני מסיק כך מההגיון והידע הרפואי.
ואם כן מה הדין בדברים אלו כיום, האם נדרים כאלו ( ומה אם היא צמחונית 'סתם' בלי נדר מפורש ) נחשבים עדיין נדרי עינוי נפש ?
( ובבדיחות : אני מוכרח לגלות שאשתי צמחונית עוד מלפני שהתחתנו. ועכשו אני יודע - איזה מזל יש לה שהיא גלתה לי אז שהיא צמחונית... ושהסכמתי להיות צמחוני ג"כ)","209","","3300","True","True","False","","828","95.86.102.37","0","0","כתובות|עב ע"א",""),new Message("39393","39392","אין שמחה אלא בבשר ויין, אולי זו הסיבה.","15/04/15 17:16","כו ניסן","תשע"ה","17:16","שמואל נבון","שחושש שלא ישמח איתה ??

מקורו של הביטוי בתלמוד בבלי, פסחים ק"ט א:

שנאמר "ושמחת בחגך", במה משמחם? ביין. רבי יהודה אומר: אנשים בראוי להם ונשים בראוי להן. אנשים בראוי להם - ביין, ונשים במאי? תני רב יוסף: בבבל - בבגדי צבעונין, בארץ ישראל - בבגדי פשתן מגוהצין. תניא רבי יהודה בן בתירא אומר: בזמן שבית המקדש קיים אין שמחה אלא בבשר שנאמר "וזבחת שלמים ואכלת שם ושמחת לפני ה' אלהיך", ועכשיו שאין בית המקדש קיים, אין שמחה אלא ביין, שנאמר "ויין ישמח לבב אנוש".","515","","3300","True","True","False","","318","31.168.89.156","0","39392","כתובות|עב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);