var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3935;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3935","0","מחפש תירוץ נוסף לקושיית התוס'","19/09/10 22:28","יא תשרי","תשע"א","22:28","אבינועם","הקושיה של תוס' להלן די זעקה לי, אבל התירוץ שלו - לולי דמסתפינא, ובמחילה - קצת 'חלש'.
אולי מישהו מכיר תירוץ אחר לקושיה התוס'?

גמרא:
מאי היא דתנן זה גיטך אם לא באתי מכאן עד שנים עשר חודש ומת בתוך שנים עשר חודש אינו גט ותני עלה ורבותינו התירוה לינשא... סברי לה כר' יוסי דאמר זמנו של שטר מוכיח עליו... א''ל רבי (אליעזר) לההוא סבא כי שריתוה לאלתר שריתוה דלא אתי או דלמא לאחר שנים עשר חודש דהא איקיים ליה תנאיה

תוס':
לאלתר שריתוה דהא לא אתי. וא''ת פשיטא דלאלתר היא מותרת דמיד שמת הרי התנאי כמקוים דלא ישוב עוד לביתו וי''ל דמ''מ מיבעי ליה אי גזרינן מת אטו לא מת:","45","","4970","True","True","False","","1074","77.126.58.50","0","0","עבודה זרה|לז ע"א",""),new Message("3945","3935","הצעה","20/09/10 09:00","יב תשרי","תשע"א","09:00","עציוני","בא נניח לרגע שחודש לאחר שהבעל נפטר הגיע המשיח והמתים קמו. הבעל חזר לביתו בתוך י"ב חודש והתנאי לא התקיים, וממילא הגט מעולם לא חל.
ברור שאין צורך לחשוש לתחיית המתים, אבל מה זה מראה לנו? שעד שלא יעברו י"ב חודש התנאי עדיין לא התקיים! תוס' מניח בשאלתו שמכיוון שידוע לנו בוודאות שהתנאי עתיד להתקיים, 'הרי התנאי כמקויים' ודי בכך על מנת להתיר אותה כבר עכשיו - לפני קיום התנאי בפועל. אבל אולי זו בדיוק השאלה בגמרא - האם צריך את הקיום בפועל (שזה רק לאחר י"ב חודש - ואז הגט חל כמובן למפרע) או שמספיק שאנו בטוחים שהתנאי יתקיים על מנת שנתיר לה להינשא אפילו שלמעשה התנאי עוד לא התקיים.
(אני מניח שהשאלה היתה רק ברמת הלכתחילה - האם מתירים לה להינשא. לכאורה, כו"ע יודו שאם נישאת הנישואים תופסים שהרי לאחר שיתקיים התנאי, תהיה מגורשת למפרע.)","159","","4969","True","True","False","","190","132.70.40.183","0","3935","עבודה זרה|לז ע"א",""),new Message("3951","3945","כיוונת לדברי הירושלמי","20/09/10 15:41","יב תשרי","תשע"א","15:41","הראל","(1) תלמוד ירושלמי מסכת גיטין פרק ז דף מח טור ד /ה"ג:
מהו שתהא מותרת לינשא רבי חגיי אמר מותרת לינשא רבי יוסי אסורה לינשא אני אומר נעשו לו ניסים וחיה

(2) הר"ן על הרי"ף (בסוגיה המקבילה בגיטין) כתב שהטעם שלא תינשא מיד הוא כי הבעל לא העלה על דעתו שהוא ימות קודם י"ב חודש, ואם כן, למעשה הבעל התכוון שהגט יחול לאחר י"ב חודש כשיגיע, וגמר בדעתו שלפני כן לא תהיה מגורשת.","46","","4969","True","True","False","","239","84.228.14.121","0","3935","עבודה זרה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);