var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39305;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","43")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39305","0","נח נפשיה, פרח רוחה","05/04/15 22:44","טז ניסן","תשע"ה","22:44","עלי","שני ביטויים אלו מופיעים בדף היומי שלנו, בשניהם פירש בפירוש הרב שטיינזלץ ובחברותא שמדובר במיתה, ולא נראה לי שכך יש לפרש את שניהם, אלא נח נפשיה - נפטר או נפטרה, ואילו פרח רוחה - התעלפה ( שאל"כ מדוע במקרים בהם נפטר מי שנפטר לא בקשו רחמים והחיו גם אותם ? ). ואיני יכול לחפש עכשו מקבילות או לבחון לעומק אם אני צודק, על כן אם יוכל מי לסייע לי לבחון את הדבר אם אכן או שצודקים הפירושים הנ"ל - אודה.","209","","3314","True","True","False","","815","95.86.114.77","0","0","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39306","39305","הבדל בביטויים","06/04/15 01:09","יז ניסן","תשע"ה","01:09","דוד כוכב",""פרח רוחה. אמר לפניו: רבש"ע, ענייה זו זה שכרה? בעא רחמי עלה וחייה".
ממשמעות הסיפה - שחזרה לחיים, משמע שבתחילה מתה. אבל היות שלבסוף היא לא מתה, לא ניתן להשתמש בביטוי "נח נפשה" - מנוחת עולמים.","125","","3313","True","True","False","","142","95.86.94.143","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39319","39305","מצאתי לך חבר - רבי אברהם בן הרמב"ם","07/04/15 08:49","יח ניסן","תשע"ה","08:49","Almuaddib","שכך כתב בחלק השלישי במאמרו הידוע אודות דרשות חז"ל:


מעשיות שאירעו בעולם כמו שנכתבו, אלא שדברו בהם לשון הבאי לדעתם כי לא יטעה בעל שכל שהם דברי הבאי. והם היו מתירים חלק זה שהוא לשון הבאי.

כעניין שאמרו בגמ' תמיד
"דברה תורה לשון הבאי". "דברו נביאים בלשון הבאי". "דברו חכמים בלשון הבאי". דברה תורה בלשון הבאי. ערים גדולות ובצורות בשמים. דברו נביאים בלשון הבאי ותבקע הארץ לקולם. דברו חכמים בלשון הבאי תפוח וגפן ופרוכת.
וג' מקומות אלו הם במשנה, כי בתלמוד ימצא הבאי לאין מספר. שלא ימנע כ"ג ולא ב"ג:

ודמיון החלק הזה מה שאמרו בגמרא דמגילה. "רבה ור' זירא עבדי סעודתא בהדי הדדי קם ]רבה[ שחטי' לר' זירא בעי רחמים עליה ואחייה". פירוש שהכהו ופצע בו חבורה גדולה שקרוב למיתה ולגודל המכה הביא שחטיה, ואולי היתה המכה ההיא בצוואר, ופירוש ואחייה מלשון ויחי מחליו, ובלשון חכמים ז"ל עד שתחיה המכה.
וכמוהו רבי חכינאי הוה קאזיל לביה רב בשילהי דר' שמעון בן יוחאי וכו', ואזיל ויתיב בבי מדרשא עשר שנין וכו', עד פרחה רוחה [שנפרדה ממנה נשמת רוח חיים], אמר לפניו רבש"ע ענייה זו לשוא שמרה, בעי רחמיה עליה ואחייה.
ואין פירוש "פרחה רוחה" שנפרדה ממנה נשמת רוח חיים במיתה, אלא מרוב שמחתה כשראתה אותן בפתע פתאום נפלה להפרח חלק מחלקי הנפש החיה, כאשר יקרה לבני אדם פעמים רבות, ובקש רחמים וחייתה ותחי נפשה. וכן כל כיוצא בזה:
","107","","3312","True","True","False","","170","87.68.23.47","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39311","39306","גם אם","06/04/15 12:14","יז ניסן","תשע"ה","12:14","עלי","מילולית הרב והמפרשים הבינו נכון, אדם לא נפטר כ"כ בקלות מבהלה. בנוסף תחיית המתים אינה עניין של מה בכך שאמירה כזו תגרום לה ( אפילו מאמורא צדיק ). סביר יותר שאדם מתעלף מבהלה ומאבד הכרתו ומתעורר לאחר זמן מה. אמנם כשהוא מעולף וחסר הכרה נדמה כמת אך לא באמת. לא ראוי לנו, לענ"ד, להיצמד למשמעות מילולית סתם בהסבר הדברים אלא להבין את הסיטואציה.
וכבר ציינתי בסוגריים שאילו היה פשוט להם כ"כ להחיות מתים, היה ראוי שיחיו את המתים גם בסיפורים האחרים שבדף היומי. אבל כנראה ששלוש פעמים תחיית המתים בדף אחד זה יותר מדי...","209","","3313","True","True","False","","172","194.114.146.227","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39314","39311","הצילנו מן ההגיון","06/04/15 16:46","יז ניסן","תשע"ה","16:46","אלף בית רשי","פרשנות אפשר לעקם לכל מחוז שרוצים שיתאים עם רוח הזמן עיין במהר"ל ובעוד על כוחם של אמוראים, וזה שלא החיו בשאר מקרים אין מהווה סתירה ולהיפך דבריך סתומים שאם אדם לא מת כל כך מהר אז מדוע במקרים השניים מתו?","278","","3313","True","True","False","","242","76.68.233.95","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39316","39314","והאמוראים לא פסקו לפי רוח זמנם והגיונם?","06/04/15 20:08","יז ניסן","תשע"ה","20:08","הודו_כי_טוב","","207","","3313","False","True","False","","217","109.65.80.38","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39318","39314","רבי אברהם בן הרמב"ם הבין כעלי כאן","07/04/15 08:45","יח ניסן","תשע"ה","08:45","Almuaddib","דומני שאתה חייב לו התנצלות על לושנך הבוטה.

וראה איך הבין, בדיוק כמו ידידנו כאן, במאמרו אודות דרשות חז"ל, בסוף החלק השלישי של המאמר.","107","","3312","True","True","False","","161","87.68.23.47","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39321","39318","תודה על ה"ממ אבל שים לב איפה הערתי","07/04/15 10:30","יח ניסן","תשע"ה","10:30","אלף בית רשי","כוונתי היה בעיקר לשורה האחרונה של דברי עלי ששלוש פעמים בדף אחד להחיות מתים זה יותר מדי, זו שורה פסולה אבל הרעיון עצמו אני לא חולק וידעתי מפירשו זה שהבאת לגבי קם רב זירא וכו' אבל לא ידעתי מאיפה","278","","3312","True","True","False","","238","76.68.233.95","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39322","39321","לפי רבי אברהם, גם פעם אחת זה יותר מדי...","07/04/15 10:39","יח ניסן","תשע"ה","10:39","Almuaddib","","107","","3312","False","True","False","","139","87.68.23.47","0","39305","כתובות|סב ע"ב",""),new Message("39324","39322","נו? א"כ קשה יותר","07/04/15 15:45","יח ניסן","תשע"ה","15:45","אלף בית רשי","אם הכל זה אגדות ולא ממש אז למה לא הסתיימו כל שלות הסיפורים באותו אופן? זה לא יותר יפה?","278","","3312","True","True","False","","244","76.68.233.95","0","39305","כתובות|סב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);