var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3908;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3908","0","על יינן משום בנותיהן","19/09/10 11:58","יא תשרי","תשע"א","11:58","מתפעל",""על פיתן ושמנן משום יינן ועל יינן משום בנותיהן ועל בנותיהן משום דבר אחר ".

לא מובן לי, הרי יינן אסור ממילא בגלל יין נסך, אז מה הכוונה יינן משום בנותיהן?","148","","4969","True","True","False","","1005","80.74.119.82","0","0","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("3920","3908","על סתם יינם, לא לגבי נסך.","19/09/10 15:59","יא תשרי","תשע"א","15:59","Almuaddib","והנה אתה רואה שיש הסובר שהאיסור על סתם יינם אינו משום יין נסך אלא משום חתנות.","107","","4969","True","True","False","","139","212.25.82.194","0","3908","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("3924","3908","שיטת התוספות לעיל כט:","19/09/10 18:47","יא תשרי","תשע"א","18:47","ברוך",""תימה מאי קא בעי מנלן הא מתניתין מיירי בסתם יינם וגזרה דרבנן היא שגזרו על יינם משום בנותיהן וי"ל דודאי עיקר גזרה דסתם יינם (לקמן לו:) משום בנותיהן הוא מיהו לא היו אוסרים אותו בהנאה מטעם זה מידי דהוה אפיתן ושמנם אלא עבדו רבנן כיין נסך גמור שנתנסך לפני עבודת כוכבים שאסור מן התורה משום דדמי ליה"

כלומר, סיבת האיסור הייתה משום בנותיהם. אך האופי שקבעו חכמים לאיסור היה כעין יין נסך, ועל כן נאסר בהנאה וכו'.

(דברי התוספות מהווים פתח לרעיון שכבר הועלה כאן לגבי גבינה של גויים, כי יש לחלק בין טעם האיסורים, שהוא הרחקה מן הגויים, לבין תכני האיסור, שנלקחו מאיסורי תורה קיימים)

להרחבה בנושא זה, מומלץ מאד לעיין בספריו של פרופסור חיים סולוביציק בנושא סתם יינם (ספרו הגדול, שיצא לפני שנתיים, כולל את רוב פרקי הקטן). הוא מרבה לעסוק באופן בו ראו חכמי אשכנז את איסור סתם יינם, כאשר במקומותיהם גויים כלל לא ניסכו.","86","","4969","True","True","False","","218","84.229.105.40","0","3908","עבודה זרה|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);