var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39075;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39075","0","ענוש יענש","11/03/15 04:30","כ אדר","תשע"ה","04:30","הודו_כי_טוב","וְכִי יִנָּצוּ אֲנָשִׁים וְנָגְפוּ אִשָּׁה הָרָה וְיָצְאוּ יְלָדֶיהָ וְלֹא יִהְיֶה אָסוֹן עָנוֹשׁ יֵעָנֵשׁ כַּאֲשֶׁר יָשִׁית עָלָיו בַּעַל הָאִשָּׁה וְנָתַן בִּפְלִלִים.

שמות כא,כב

דוקא מפסוק זה לומדת הגמרא שאין כפל עונשים ?
אז למה ענוש יענש ? הרבה פעמים שרשום בסגנון זה הגמרא לומדת
שיש כפילות .

וגם בחציו השני של הפסק רשום ונתן בפלילים אחרי כאשר ישית עליו והתורה לא כותבת אפילו אות אחת מיותרת
כך שגם פה נירמזת כפילות בענישה כמדומני","207","","3342","True","True","False","","880","79.182.36.36","0","0","כתובות|לז ע"א",""),new Message("39077","39075","כפל עונשים","11/03/15 14:58","כ אדר","תשע"ה","14:58","המכריע","כדי ללמוד על אי נתינת כפל עונשים, צריך למצוא מקום בו באירוע אחד יש מיתה וממון. דומה שאכן זה המקרה היחיד, אם יקרה אסון והאשה תמות וגם ייצאו ילדיה, הרי כאן עונש הריגה על הרציחה, ועונש ממון על הולדות.

מה יותר מתאים ללמד זאת מאשר בפרשה זו בדיוק?

הלימוד הוא, שאם לא יהיה אסון, דהיינו לא תמות האשה, רק אז ישלם המכה על הולדות, וכאומר, אם האשה תמות, לא ישלם על הולדות, כי אז ייהרג.

למה ענוש ייענש? זו באמת שאלה טובה. י"א דיברה תורה בלשון בני אדם, ויש דורשים מכגון דא. וצריך לעיין האם דורשים מזה משהו.

בחלק האחרון אין שום כפילות. בעל האשה תובע את התשלום, והוא מתבצע רק אם הדיינים מאשרים.","199","","3342","True","True","False","","420","37.60.47.229","0","39075","כתובות|לז ע"א",""),new Message("39080","39075","על הוולדות ענוש בממון","11/03/15 23:07","כ אדר","תשע"ה","23:07","עם הארץ","ועל המיתה יענש במיתה.","248","","3342","True","True","False","","198","98.77.140.81","0","39075","כתובות|לז ע"א",""),new Message("39078","39077","כבוד הרב אולי יענה אם כך לאשכול קודם","11/03/15 20:31","כ אדר","תשע"ה","20:31","הודו_כי_טוב","פה","207","","3342","True","True","False","","170","109.65.52.19","0","39075","כתובות|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);