var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39048;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39048","0","כגון שתחב לו חבירו לתוך פיו-איפה הממון?","05/03/15 13:53","יד אדר","תשע"ה","13:53","אליצפן","אחד התרוצים להתחייבות בכרת + ממון הוא זר שאכל במזיד תרומה לא שלו שעונשה במזיד כרת. אומר התלמוד: "הכא במאי עסקינן - כגון שתחב לו חבירו לתוך פיו.

אם חברו הגביה את התרומה הרי שהוא זה שגנב/גזל וקנה אותה. ברגע שהיא שלו והוא תחב אותה לפיו של חברו (הזר) הרי הנתחב קיבל אותה במתנה מהגזלן וגם אם אכל אותה בסופו של דבר הרי רק נתחייב כרת אבל לא ממון (כי היא הגיעה אליו כמתנה).

איך תרוץ זה בא לתרץ את הקושיא על ר' נחוניא בן הקנה? הרי אין כאן ממון וכרת בו זמנית?","502","","3350","True","True","False","","879","85.64.120.223","0","0","כתובות|ל ע"ב",""),new Message("39051","39048","חבירו לא זכה בתרומה","05/03/15 19:52","יד אדר","תשע"ה","19:52","דוד כוכב","כיון שלא היה יאוש (ושינוי רשות או שם) הגזלן לא זכה בגזילה, לכן כדי שהגזילה תחול צריך להשמיד ולאבד את תרומה.","125","","3350","True","True","False","","101","164.138.127.62","0","39048","כתובות|ל ע"ב",""),new Message("39052","39051","אבל הסוגיא בכלל לא מדברת על יאוש.","05/03/15 20:11","יד אדר","תשע"ה","20:11","אליצפן","היא דנה מהרגע שהזר הגביה הרי גזל ואחר אכל ודנה בשילוב של חיוב ממון וחיוב כרת.","502","","3350","True","True","False","","143","85.64.120.223","0","39048","כתובות|ל ע"ב",""),new Message("39054","39052","ההגבהה עושה אותו שומר","05/03/15 20:16","יד אדר","תשע"ה","20:16","דוד כוכב","ואז, אם התרומה אובדת אחר כך, הוא מתחייב בתשלומים למפרע מרגע ההגבהה ולא רק מרגע שנחייב גם במיתה.
גם אם חבירו נעשה בהגבהתו אחראי נוסף לתרומה, אין זה משנה את חובת התשלום של האדם שנהנה ואיבד את התרומה.","125","","3350","True","True","False","","112","164.138.127.62","0","39048","כתובות|ל ע"ב",""),new Message("39055","39052","לפני הייאוש - הגזלן לא קנה","05/03/15 22:47","יד אדר","תשע"ה","22:47","Almuaddib","כל זמן שהגזלן לא קנה, הרי שהוא גם לא יכול להקנות, והבולע - מתחייב גם בגזלה וגם בממון.

וזה מה שכתב לך הרב לעיל.","107","","3350","True","True","False","","151","84.229.184.117","0","39048","כתובות|ל ע"ב",""),new Message("39056","39055","באור","06/03/15 01:31","טו אדר","תשע"ה","01:31","עם הארץ","מדובר בזר שגזל תרומה ותחב לפיו של חברו אולם לא לבית הבליעה .
מכיוון שיכול להוציא את התרומה מפיו והיא עדיין לא מאוסה אלא שהחליט ללעוס ולבלוע משלם ממון על ההנאה שבלעיסה ומיתה על הבליעה.","248","","3349","True","True","False","","254","98.77.141.232","0","39048","כתובות|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);