var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3899;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3899","0","איסור לקיחת חלב מגוי","19/09/10 11:24","יא תשרי","תשע"א","11:24","מתפעל",""חלב למאי ניחוש לה? אי משום איחלופי, טהור חיור טמא ירוק.
ואי משום איערובי? ניקום! דאמר מר: חלב טהור עומד, חלב טמא אינו עומד.
אי דקא בעי לגבינה ה"נ, הכא במאי עסקינן, דקא בעי ליה לכמכא".

נשאלת השאלה הפשוטה: אם מדובר בתערובת של חלב כשירה וחלב טמאה, באופן שזה עדיין נראה לבן, אם כן מסתבר שהרוב הוא של טהורה, ואם כך, למה לחשוש, הרי הטמא בטל ברוב?

אגב, נראה שבזמן הגמרא לא היו שותים חלב. כי הגמרא מדברת על כמכא, תבשיל ששמים בו חלב. היתה הגמרא יכולה לומר בפשטות שרוצה לשתות את החלב.","148","","4971","True","True","False","","1783","80.74.119.82","0","0","עבודה זרה|לה ע"ב",""),new Message("3901","3899","ביטול ברוב","19/09/10 11:42","יא תשרי","תשע"א","11:42","משיב מאורות דף היומי","מה"ת מספיק רוב אבל מדרבנן צריך שישים. ולר"י מין במינו אוסר במשהוא.","142","","4971","True","True","False","","194","85.130.130.141","0","3899","עבודה זרה|לה ע"ב",""),new Message("3904","3901","אז זה לא גזירה לגזירה?","19/09/10 11:54","יא תשרי","תשע"א","11:54","מתפעל","הרי כל האיסור הוא מדרבנן, צריך ששים זה כשאנו יודעים בבירור שיש תערובת.
כאן זה רק חשש שמא עירב. זה לא בטוח.
למה שחכמים יגזרו?","148","","4971","True","True","False","","131","80.74.119.82","0","3899","עבודה זרה|לה ע"ב",""),new Message("3906","3904","הצעה","19/09/10 11:56","יא תשרי","תשע"א","11:56","משיב מאורות דף היומי","גזירה שמא עירב באופן שאין שישים. כולא חדא גזרה היא.","142","","4971","True","True","False","","202","85.130.130.141","0","3899","עבודה זרה|לה ע"ב",""),new Message("3909","3904","רעיון","19/09/10 11:59","יא תשרי","תשע"א","11:59","משיב מאורות דף היומי","גם כאן באיזשהו מקום, מתערב הרצון של חז"ל להרחיק את שומרי המצות מהגויים הכופרים במציאות ד'.","142","","4971","True","True","False","","206","85.130.130.141","0","3899","עבודה זרה|לה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);