var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3890;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3890","0","מדוע רב אכסיף?","18/09/10 21:12","י תשרי","תשע"א","21:12","שאינו יודע לשאול","מה הדיוק הקטע של ה'איום' של שמואל וה'אכסיף' של רב?

א''ל שמואל לרב בשלמא לדידי דאמינא זליפתן של כלים אסורין אוסרתן היינו דכי אתא רב יצחק בר שמואל בר מרתא ואמר דריש רבי שמלאי בנציבין שמן ר' יהודה ובית דינו נמנו עליו והתירוהו קסבר נותן טעם לפגם מותר אלא לדידך דאמרת דניאל גזר עליו דניאל גזר ואתא רבי יהודה הנשיא ומבטל ליה והתנן אין ב''ד יכול לבטל דברי ב''ד חבירו אלא א''כ גדול הימנו בחכמה ובמנין
א''ל שמלאי לודאה קא אמרת שאני לודאי דמזלזלו
א''ל אשלח ליה
איכסיף
","48","","4975","True","True","False","","1043","77.127.4.95","0","0","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("3894","3890","הסיפור בירושלמי קצת שונה","19/09/10 07:40","יא תשרי","תשע"א","07:40","לינקוש","הובא בתוס' ד"ה אשר:
עוד כתוב שם בירושלמי רב יצחק בר שמואל בר מרתא נחת לנציבין אשכח לר' שמלאי הדרומי יתיב ודריש רבי ובית דינו התירו את השמן שמואל קבל עליו ואכל רב לא אכל א''ל שמואל לרב אכול או אנא כתיב עלך זקן ממרא א''ל עד דאנא תמן אנא ידע מאן ערער עליה שמלאי הדרומי א''ל אפשר מה דאמר בשם גרמיה לא בשם רבי ובית דינו אטרח עליה ואכל:

האם מדובר באותו סיפור אשר הגיע לידינו בניסוחים שונים (בבלי לעומת ירושלמי)?","58","","4974","True","True","False","","169","77.126.58.50","0","3890","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("3921","3890","תשובתו של רב כללה 'ביזוי' של רבי שמלאי","19/09/10 16:03","יא תשרי","תשע"א","16:03","Almuaddib","הקשה שמואל לרב על שיטתו - היאך יבטלו רבי את גזירת דניאל, וענה לו רב את שענה - ר' שמלאי הוא מאסכולת לוד, ואנשי לוד - לא מחזיקים מהדעה שבית דין לא מבטל את דברי קודמו.
ובדבריו אלו, הרי פקפק רב באמינות המסורת שמסר רבי שמלאי.

שאלו שמואל: שאשלח לרבי שמלאי את שאלתי ואת תשובתך?

לא רצה רב שדבריו, שיש בהם משום זלזול בחכם אחר, יצאו החוצה, ובוש על כך שנקט תירוץ זה.

גדולים מעשי רב, ויש ללמוד מהם, ולא פחות מאשר מיכולתו לחזור בו, גם מגדולת רב אשי ורבינא שהותירו לנו סיפור זה.","107","","4974","True","True","False","","152","212.25.82.194","0","3890","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("3937","3890","ברבנו חננאל","19/09/10 22:48","יא תשרי","תשע"א","22:48","דוד כוכב",""אמר ליה אשלח ליה לרבי".
כלומר שאמר שמואל לרב אתה טוען שרבי שמלאי אינו נאמן, אשאל את רבי יהודה נשיאה עצמו אם נכון הדבר.
והתבייש רב, כי אז אכן יתברר שיש לו עימות גם עם הנשיא.
לפי זה הדברים מתאימים גם לדברי הירושלמי.

דומה לכך פירוש הביטוי 'אשלח ליה' במסכת בבא בתרא דף קיא ע"א:
ופירש שם רשב"ם:
"אשלח ליה - לרב הונא ואודיענו שאתה אומר כן משמו ואדע אם אמת הוא שאמר רב הונא כן".
כלומר אשלח ליה לבדוק אצל המקור את אמינות המסירה.

כל הדברים הנ"ל גם מופיעים בקיצור ב'עיונים' בשטיינזלץ.","125","","4974","True","True","False","","118","95.86.99.29","0","3890","עבודה זרה|לו ע"א",""),new Message("51299","3894","מקרה אחד מני רבים","19/07/17 10:07","כה תמוז","תשע"ז","10:07","דרכי שמחה","במקרים רבים אנו מוצאים שנוסח הירושלמי שבידינו אינו בדיוק כפי שמובא בדברי הראשונים.
שתי אפשרויות שכיחות.
הראשון - לא בכל מקום הראשונים 'ציטטו' את הירושלמי. לפעמים דנו רק בתוכן העניין.
השני - ולכאו' כך במקרה זה. היות שהיו תקופות שהתקשו להשיג את הירושלמי, ותקופות שמיעטו לעסוק בו, השתבשו הנוסחאות. ואכן, בתלמוד שבהוצאת 'דרכי-שמחה' התייגעו רבות בהשוואות ובנוסחאות אלו במדור 'גרסאות' וב'ספר-המפתח'.","643","","2479","True","True","False","","129","87.70.138.102","0","3890","עבודה זרה|לו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);