var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38884;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","16")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38884","0","מה ההיגיון בחלוקה בין קבוע לרובא","18/02/15 15:00","כט שבט","תשע"ה","15:00","אליצפן","מה היגיון העומד בשוני בין "כל קבוע כמחצה על מחצה" לעומת "כל דפריש מרובא פריש"

הרי סטטיסטית זה אותו דבר.

למה אם קנה בשר בחנות ולא יודע ממי אז 9:1 זה חצי חצי ואם מצא את אותה חתיכה מחוץ לחנויות זה 9:1?","502","","3357","True","True","False","","828","85.64.120.223","0","0","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38887","38884","לא בהכרח","18/02/15 18:54","כט שבט","תשע"ה","18:54","הודו_כי_טוב","בסטטיסטיקה יש כמה סוגי התפלגויות למשל
לא בהכרח שהתפלגות בינומית 9:1 תהיה שווה להפלגות פואסונית
9:1
ויכול להיות שההיסתברות היה עם החזרה ויש הסתברות ללא החזרה
מעבר לזה לא אוכל לפרט כי נשכח ממני כל מה שלמדתי בסטטיסטיקה","207","","3357","True","True","False","","205","79.181.133.123","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38891","38884","ראה","18/02/15 19:48","כט שבט","תשע"ה","19:48","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","3357","True","True","False","","96","95.86.102.45","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38902","38884","דוגמה לקרוב העניין לשכלנו","19/02/15 11:18","ל שבט","תשע"ה","11:18","אור חדש","משל לקבוע: משחק 'רולטה רוסית' שידוע שהסכנה כאן, רק לא מוכרח שתיפגע- אנשים שפויים לא ישתתפו במשחק אפילו שזה רק סיכוי של 1 ל 8.
לעומת זאת רוב האנשים מוכנים היו להמשיך ולנסוע בכבישי יו"ש גם בתקופות של ריבוי פיגועים קטלניים, למה? כיוון שלסכנה לא היה קביעות אלא רק חשש של שמא יפרוש מפגע מכפרו, וגם אם יפרוש אולי אחר יפגע ולא אני, ובמקרים כאלו טבע האדם לחוש פחות.
אומנם יש לשאול למה טבע אנושי כזה שיסודו ככה"נ בטעות משנה הלכה?","458","","3356","True","True","False","","144","212.76.101.93","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38888","38887","הרב רא"ם הכהן טען שזו אקסיומה ללא הגיון","18/02/15 19:39","כט שבט","תשע"ה","19:39","זילבר פדואל","כך זכורני מהשיעורים שלו","504","","3357","True","True","False","","171","79.178.144.71","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38890","38888","כך הוא לשיטת הר"ן","18/02/15 19:45","כט שבט","תשע"ה","19:45","דוד כוכב","אך לשיטת התוספות יש בכך הגיון.
כך זכורני משיעורו של הרב שאול ישראלי.
(ד"ש לעזריאל!).","125","","3357","True","True","False","","105","95.86.102.45","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38908","38891","איך זה מסביר את החלת הכלל בעוד מקומות?","19/02/15 13:56","ל שבט","תשע"ה","13:56","sedelman","איך זה מסביר את החלת הכלל בתשעה צפרדעים ושרץ או בקרונות ותינוקת נאנסת? הרי את הכלל הזה מחילים בעוד מקומות נוספים","147","","3356","True","True","False","","80","37.60.44.27","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38907","38902","לא מבים את הקשר בכלל","19/02/15 13:53","ל שבט","תשע"ה","13:53","sedelman","לא רלבנטי לחלוטין לדיון מה הקשר בין השתתפות במשחק משהו בלתי הכרחי לחלוטין לנידון שלנו. לא קשור אפילו לא מתחיל להיות קשור","147","","3356","True","True","False","","76","37.60.44.27","0","38884","כתובות|טו ע"א",""),new Message("38913","38908","אין הבדל בין סוגי המקרים השונים","19/02/15 19:25","ל שבט","תשע"ה","19:25","דוד כוכב","ראה גם את הניסוח של "איש" באשכול סמוך.

הכלל הוא כך:
אם האיסור וההיתר ידועים ומוכרים, וניסוח השאלה שנתעוררה הוא: האם נלקח הגורם לשאלה מההיתר או מהאיסור - זהו קבוע, ושתי האפשרויות נחשבות לשקולות.
ואם האיסור וההיתר אינם ידועים ומוכרים - ולכן נקראים הם אז 'תערובת', או לחליפין אם האיסור וההיתר ידועים ומוכרים, אבל השאלה מתעוררת על פריט מבודד שאינו בטריטוריה של הקבוע=הידוע, במקרים אלו השאלה המתעוררת היא: מאין הגיע אותו פריט - ואז יש משמעות לרוב הסתטיסטי.","125","","3356","True","True","False","","103","164.138.119.222","0","38884","כתובות|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);