var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38879;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","69"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38879","0","לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות","18/02/15 10:45","כט שבט","תשע"ה","10:45","זילבר פדואל","כך כתב על כך המסילת ישרים בפרק ה':
בביאור מפסידי הזהירות וההרחקה מהם

הנה מפסידי המידה הזאת ומרחקיה הם שלשה.

האחד הוא הטפול והטרדה העולמית,

השני, השחוק והלצון,

השלישי החברה הרעה.
...
והמפסיד השלישי הוא החברה, דהיינו, חברת הטפשים והחוטאים, והוא מה שהכתוב אומר (משלי יג): ורועה כסילים ירוע. כי הנה אנחנו רואים פעמים רבות אפילו אחר שנתאמת אצל האדם חובת העבודה והזהירות בה, יתרפה ממנה או יעבור על איזה דברים ממנה כדי שלא ילעגו עליו חבריו או כדי להתערב עמהם, והוא מה ששלמה מזהיר ואומר (שם כד): ועם שונים אל תתערב. כי אם יאמר לך אדם (כתובות יז): לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות, אף אתה אמור לו, במה דברים אמורים, בבני אדם שעושים מעשי אדם, אך לא בבני אדם שעושים מעשי בהמה. ושלמה מזהיר עוד (משלי יד): לך מנגד לאיש כסיל. ודוד המלך אמר (תהלים א): אשרי האיש אשר לא הלך וגו', וכבר פירשו, זכרונם לברכה (ע"ז יח): אם הלך, סופו לעמוד. ואם עמד, סופו לישב. ואומר (תהלים כו): לא ישבתי עם מתי שוא וגו' שנאתי קהל מרעים וגו'. אין לו לאדם אלא להטהר ולנקות עצמו, ולמנוע רגליו מדרכי ההמון השקועים בהבלי הזמן, וישיב רגליו אל חצרות ה' ואל משכנותיו. הוא שדוד עצמו מסיים ואומר (שם): ארחץ בנקיון כפי ואסובבה את מזבחך ה'. ואם יארע לו שימצא בחברת מי שילעג עליו, לא ישית לבו אל הלעג ההוא, אדרבא, ילעג על מלעיגיו ויבזם, ויחשוב בדעתו כי לולי היה לו להרויח ממון הרבה, ההיה מניח מה שהיה צריך לזה מפני חבריו שלא ילעגו?! כל שכן שלא ירצה לאבד נשמתו מפני לעג.","504","","3364","True","True","False","","955","213.151.40.11","0","0","כתובות|יז ע"א",""),new Message("38882","38879","תוספת ממהר"ל","18/02/15 12:26","כט שבט","תשע"ה","12:26","המכריע","ראה בדרך חיים למהר"ל על אבות פרק שני מ"א, על מה שאמר רבי איזו דרך ישרה כל שתפארת לו מהאדם, שיבדוק אדם אם דרכו נכוחה בין השאר גם על פי דעת בני אדם על דרכיו, אבל רק על פי מי שנקרא "אדם" ולא על פי מי שדומה לחמור.

בהלוייתו של הסבא מקלם אמר בנו רבי נחום זאב שאיתא במדרש שאברהם קרב למקום העקידה וראה ענן קשור על ההר, שאל את מלויו האם הם רואים משהו, אמרו אליעזר וישמעאל שאינם רואים כלום, ויצחק ראה ענן קשור. אמר להם, יצחק יבוא עמי ואתם שבו פה, עם הדומה לחמור. כלומר היות שלא ראו את הענן משולים הם לחמור ואיבדו את התואר אדם.

ותמה ר' נחום וועלועל הנ"ל, הרי לא היה זה ענן פיזי כמובן, אלא חזון. וכי מי שאינו רואה מחזה נבואי אינו אדם? על כרחך שכן. היות שיש יכולת להשיג זאת, על כן מי שלא מיצה את יכולותיו כאדם, אינו זכאי לתואר זה. (הוא סיים שתלמידי הסבא מקלם יוכלו לומר שהם עוד זכו לראות בבואה של דמות אדם).

זאת שמעתי מרבי שמואל רוזובסקי לפני מיטתו של המשגיח ה"אור יחזקאל" זכר צדיקים לברכה.","199","","3364","True","True","False","","423","31.44.132.195","0","38879","כתובות|יז ע"א",""),new Message("38892","38882","קדם למסילת ישרים-הרמב"ם דעות ו-א","18/02/15 19:53","כט שבט","תשע"ה","19:53","זילבר פדואל","בעין משפט על אתר מפנה לרמב"ם דעות ו-א: ואף הוא מדגיש מי הם "הבריות" -

"דרך ברייתו של אדם--להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו אחר ריעיו וחבריו, ונוהג במנהג אנשי מדינתו. לפיכך צריך אדם להתחבר לצדיקים ולישב אצל החכמים תמיד, כדי שילמוד ממעשיהם; ויתרחק מן הרשעים ההולכים בחושך, כדי שלא ילמוד ממעשיהם. הוא ששלמה אומר, "הולך את חכמים, יחכם; ורועה כסילים, ירוע" (משלי יג,כ). ואומר, "אשרי האיש . . ." (תהילים א,א)."

יש לציין גם שבתפילת הנני העני ממעש אומר הש"ץ : "וקבל תפילתי ...ומעורב בדעת עם הבריות "","504","","3364","True","True","False","","254","79.178.144.71","0","38879","כתובות|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);