var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38855;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","46"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","34")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38855","0","על מי נאמר "לו ולזרעו אחריו"?","16/02/15 10:29","כז שבט","תשע"ה","10:29","אור חדש","גמ':
אלא שמשתיקין אותו מדין כהונה דכתיב {במדבר כה-יג} והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם מי שזרעו מיוחס אחריו יצא זה שאין זרעו מיוחס אחריו
רש"י:
מדין כהונה. שלא יעבוד עבודה ולא יאכל תרומה: מיוחס אחריו. שאנו יודעין מי אביו:
תוס':
בעינן זרעו מיוחס אחריו. והא דאמר בהחולץ (יבמות דף לז.) ראשון ראוי להיות כ''ג גבי ספק בן תשע לראשון בפרק נושאין על האנוסה (שם דף ק:) פריך לה ומשני זרעו מיוחס אחריו דרבנן וקרא אסמכתא בעלמא הוא וכי גזור רבנן בזנות בנישואין לא גזור:

מסתירת הסוגיות מוכיחה הגמ' שבעלמה הלימוד שבעינן "מיוחס אחריו" מדרבנן הוא וסתם כהן די לו שידע ששייך הוא למשפחת הכהונה כדי לקבל כל דיני כהונה.
אומנם אם זוכרים שפס' זה נאמ' על פנחס שלאחר מעשה הקנאות זכה בכהונה שלא היה שייך אליה בעיקרו ניתן לחלק קצת אחרת בהבנת הגמ':
ביסודם שייכים כל צאצאי אהרון שיצאו מאלעזר ואיתמר לאחר מות נדב ואביהו לכהונה ואכן די להם בידיעה סתמית זו שהם מיוחסים לאהרון הכהן ובזה שייכים לסגולת הכהונה. אולם צאצאי פנחס שביסודם לא היו שייכים למדרגה זו, ורק מכח גילוי הקנאות הקדושה של אביהם פנחס נתקרבו לעבודת ה' הרי שתמיד צריכים לצרף לשייכותם הטבעית-סגולית לזרע פנחס, גם מודעות שכלית ותודעתית למדרגת מולידם. הם אם לא יהיו מיוחסים לפנחס ומורשתו הרי יש חסרון במדרגת כהונתם וממילא החסרון הינו דאו'. כלומר מה שבא לכהנים "רגילים" בטבע זוכים לו צאצאי פנחס רק לאחר עבודה של התעלות מודעת.

אומנם להלכה כל הכהנים דין אחד להם שהרי נתערבו ובטלו בני פנחס ברוב הכהנים הכשרים מטבעם, ולא נפסלים עוד בלא ייחוס ברור אך הלימוד ביסודו דאו' הוא אלא שנא' על בני פנחס בלבד.","458","","3361","True","True","False","","795","31.44.131.124","0","0","כתובות|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);