var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38818;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38818","0","אמר ליה רב נחמן אסבוהו כופרי מברכתא חביט","12/02/15 22:15","כג שבט","תשע"ה","22:15","אלף בית רשי","במהלך שיעור האונליין שהושמע היום ע"י הראל, שאל השואל איך סיפור זה של הלקאה של מי שבא בטענת פתח פתוח מסתדר עם המשנה שבתולה נשאת ביום הרביעי כדי שלא תתקרר דעתו ויוכל לבוא מיד לבית דין ולטעון טענת בתולין , והרי אם עלול לקבל מלקות הוא לא יבוא כלל?
ותירצתי לו שיתכן וכאן נעוץ ההבדל בין פתח פתוח מצאתי לטענת דמים כי פתח פתוח זה טענה המסתמכת על הרגשתו בלבד ואין את השושבינין המעידין, והיא טענה שיש בא קצת העזה כי אם טענתו נכונה למה לא שמר את השושבינין (או איך זה שבאמת אין לו אותם) ולכן נתן לו מלקות, משא"כ במשנה מדברים כשיש שושבינין שיאששו את טענתו כי לא נמצא עליהם דם בכל זאת אם יעברו ימים הרי תתקרר דעתו,
עוד אפשר להוסיף שהביטוי בו נקט רב נחמן כשאמר להלקות בחור זה רומז לכך שידע היטב במי מדובר","278","","3368","True","True","False","","880","76.64.249.50","0","0","כתובות|י ע"א",""),new Message("38821","38818","אכן רב נחמן היה מעניש באומדן ראות עיניו","12/02/15 23:10","כג שבט","תשע"ה","23:10","דוד כוכב","מסכת בבא קמא דף צו ע"ב:
"אתא לקמיה דרב נחמן... אמר ליה: ...אנא ושבור מלכא אחי בדינא, האי אינש גזלנא עתיקא הוא ובעינא דאיקנסיה".","125","","3368","True","True","False","","135","95.86.102.45","0","38818","כתובות|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);