var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38779;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38779","0","זקוק לעזרתכם בהסבר מ"מ ברש"י","11/02/15 01:04","כב שבט","תשע"ה","01:04","אלף בית רשי","חדא יצירה הואי. כמאן דאמר בעירובין (דף יח.) ויבן את הצלע פרצוף שמתחילת ברייתו נברא שני פרצופין זכר מלפניו ונקבה מאחור: שתי יצירות. כמאן דאמר זנב היה וממנו נבראת האשה והרי כאן שתי יצירות: בתר מחשבה אזלינן. ששנים עלו במחשבה להבראות ונברא אחד בעירובין בפ' עושין פסין:
רש"י מביא כאן פעמיים אחד אחרי השני מ"מ לאותה סוגיא בעירובין ואף נותן מ"מ מדויק בפרק עושין פסין,
הרי סוגיא זו מופיע כמעט באותו לשון בברכות דף סא ומדוע רש"י בחר מ"מ לעירובין ועל הישנות המ"מ משמע שיש כאן אמירה מסוימת לכאורה שרוצה רש"י שנעיין בעירובין ולא בברכות מדוע???","278","","3364","True","True","False","","896","76.68.232.125","0","0","כתובות|ח ע"א",""),new Message("38783","38779","חדא מכמה נקט","11/02/15 08:45","כב שבט","תשע"ה","08:45","דוד כוכב","דרך רש"י להפנות לאחת המקבילות גם אם יש עוד.
כגון:
רש"י מסכת בכורות דף כו ע"א: "אבל - באמת וחבירו בעירובין בפרק בכל מערבין (דף לח) בסופו".
אפשר שהמציין טעה וכוונת רש"י לסוף הפרק ממש - במסכת עירובין דף מא ע"א "אמרו לו: אבל".
ואמנם אותו לשון נמצא לפני כן ג' פעמים בדף לח ע"א: "אמר להן: אבל", "אמרו לו: אבל", "אמר להן: אבל".
וגם כבר בתחילת הפרק שם יש לשון זה, בדף ל ע"ב: "אמרו להן: אבל".
וגם במסכת כתובות דף יג ע"ב: "אמרו לו: אבל".
וכן במסכת נדה דף ג ע"ב: "אמר לו: אבל". ושם בדף כז ע"א: "אמר להן: אבל".

יתר על כן, הנה מקום שרש"י ציין לשני מקומות - רש"י מסכת נדה דף נה ע"א:
"שעבדן או הילך בהן כדי עבודה - כדרך שרגילין לתת עור לפני דורסן ושיעור עבודה מפרש בברכות (דף טו) ובפסחים (דף מו) כדי מיל.
והוא במסכת ברכות דף טו ע"א: "ועד כמה? עד פרסה. והני מילי - לקמיה, אבל לאחוריה - אפילו מיל אינו חוזר; [ומינה] - מיל הוא דאינו חוזר, הא פחות ממיל - חוזר".
ובמסכת פסחים דף מו ע"א: "אמר רבי יוסי ברבי חנינא: לא שנו אלא לפניו, אבל לאחריו - אפילו מיל אינו חוזר. אמר רב אחא: ומינה, מיל הוא דאינו חוזר, הא פחות ממיל - חוזר".
אבל נמצא אותו לשון ממש גם במסכת חולין דף קכג ע"א: "א"ר יוסי בר' חנינא: לא שנו אלא לפניו, אבל לאחריו - אפילו מיל אחד אינו חוזר רב אחא בר יעקב אמר: ומינה, מיל הוא - דאינו חוזר, הא פחות ממיל - חוזר".

חפש בכל המקומות שרש"י ציין למסכת אחרת: "בברכות" "בשבת" "בע[י]רובין" וכו' ותמצא עוד מקבילות.","125","","3364","True","True","False","","778","95.86.102.45","0","38779","כתובות|ח ע"א",""),new Message("38788","38783","טוב שנקטת בלשון חז"ל","11/02/15 14:02","כב שבט","תשע"ה","14:02","אלף בית רשי","כי הרי ידוע לך שתירוץ זה בגמרא זה רק באופן שנקט אחד מתוך כמה אבל כשנוקט 2 מתוך שלוש לדוגמא אי אפשר לתרץ זה,
כנ"ל בענינינו וכפי שבעלי הכללים ברש"י עה"ת מוצאים הסבר לסיבות מדוע רש"י לפעמים מביא מ"מ לדבריו ולפעמים לא, ובוודאי כשרש"י נוקט מ"מ מדויק סוף הפרק וכדומה יש סיבה אלא שעדיין לא הגענו לעומק ההבנה ברש"י למצוא פשר
ולהיפך התגרת אותנו עם עוד מקומות
והיתר על כן שלך אי אפשר לתרץ חדא מכמה נקט דהרי נקט שתיים, ובוודאי יש הסבר לכך והשי"ת יזכני להגיע במקומו בנידה ולמצוא סיבת הדבר
גם כשרש"י כותב וחבירו הרי שזה המקום המקביל ממש והעוזר לפשט כפי שכבר כתבתי כמה פעמים ועל כן צריך לעיין היטב במקום שרש"י הביא בהיקף הסוגיא ורק כך נוכל אולי להבין וגם זה במקומו נכתוב,
"שוב אני חוזר ההתייחסות שלי לשיטת הלימוד ברש"י היא שכל מילה של רש"י היא מדויקת בתכלית הדיוק וכפי שנאמר על רש"י שהיה מערבב עפרות זהב בדיו כדי לא לכתוב או מיותרת, ועל כן מציאת מקומות נוספים כביכול להוכיח שרש"י לא מדייק כל כך ובמקרה תפס לשון זה זה היא האפשרות האחרנה כי הרי גם הגמרא מישבת תירוץ זה "חדא מכמה נקט" כשאין תירוץ אחר, ולפיכך גם אחרי דבריך האתגר במקומו עומד"","278","","3364","True","True","False","","223","76.68.224.101","0","38779","כתובות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);