var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38612;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","64"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","56")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38612","0","ה הערות לדף קטז","29/01/15 00:35","ט שבט","תשע"ה","00:35","המכריע","קטז.

א. דילמא מסר ליה. לכאורה הכוונה דילמא אכן הלוואה היתה, ומבני חורין גבי, אבל לא גמר בדעתו לכתוב על זה שטר שיגבה ממשעבדי, ובינתיים מסר לו השטר עד שיחליט אם להקנות לו השטר שיגבה בו ממשעבדי. ויתכן דהכוונה דילמא נכתב לנני בר חבי השני אבל מסרו לו כדין מוכר שט"ח ולא הקנו עדיין.

ב. ההוא גיטא דאישתכח בסורא. והיינו דאשת ענן בר חייא אחד (חוץ מההוא מחגרא) תובעתו, וכמו שכ' רש"י לעיל בעובדא דאישתכח בנהרדעא. ולא פירש"י אי תובעת למוסרו לה ולגרשה במסירה זו או דאומרת שכבר נתגרשה ונפל ממנה ורוצה להשתמש בו כראיה על גירושיה. ואכמ"ל.

קטז:

ג. לדבריך שוטה לא תינשא. פשוט דאין הכוונה שוטה ממש, אלא שאין בה החכמה לעשות עצמה בוכיה וכו'.

ד. לבי דינא דרבי יהודה. המסוה"ש הגיה רב יהודה. הן אמנם דלא מצוי שיביאו מעשה תנאים בלא מקור מברייתא, אבל לפי הענין נראה טפי לגרוס רבי יהודה שהיה נוהג למעשה כשיטתו, דהא רב יהודה בוודאי נהג למעשה כרבנן ומה הוצרכו לאלפה לעשות הני עובדי.

ה. תניא וכו' אלא מעשה בקציר וכו'. קצת משמע מלשון ברייתא זו דזה ב"ה הודו מיד, וכן אמרו בסמוך טעם לב"ה רק על מדינת הים. אמנם במשנה נראה להדיא דבתחילה סברו ב"ה בדוקא קציר. ובאמת בתוס' הוסיפו טעם מירושלמי אמאי יש סברא להקל בקציר טפי.","199","","3389","True","True","False","","899","31.44.139.158","0","0","יבמות|קטז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);