var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38552;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38552","0","חליצה בלילה","22/01/15 13:09","ב שבט","תשע"ה","13:09","אור חדש","מתני' חלצה בלילה חליצתה כשרה ורבי אלעזר פוסל בשמאל חליצתה פסולה ור' אלעזר מכשיר:
גמ' לימא בהא קמיפלגי דמר סבר מקשינן ריבים לנגעים ומר סבר לא מקשינן ריבים לנגעים לא דכ''ע לא מקשינן ריבים לנגעים דאי מקשינן אפילו גמר דין בלילה נמי לא והכא בהא קמיפלגי מר סבר חליצה כתחלת דין דמיא ומר סבר חליצה כגמר דין דמיא


רש"י:
לנגעים. כל ריב וכל נגע (דברים כא) מה נגעים ראייתם ביום דכתיב (ויקרא יג) וביום הראות בו אף ריבים ביום וחליצה דין הוא דגובה כתובתה.

רש"י מנמק ההתייחסות לחליצה כאל דין מצד שיש למעשה זה נ"מ ממונית של גביית כתובה.
מדבריו למדו האו"ז המהר"י מינץ ועוד לפסול גט שניתן בלילה שהרי יש למעשה זה אותה הנ"מ.
המהר"י מינץ והרא"ם הסתפקו שמא נלמד מכאן לפסול גם קידושין בלילה שהרי "הוקשו קידושין לגירושין"

אומנם להלכה מקלים בדיעבד בנתינת גט בלילה כיוון שמפורש בחז"ל שזה מותר ומתירים לכתחילה לקדש בלילה.

כיצד א"כ מתיישבת ההלכה עם סוגייתנו?
ההסבר פשוט-
הדמיון של חליצה לדין אינו כדברי רש"י מטעם ש"גובה כתובתה" שבטעם זה היינו אוסרים כל מו"מ ממוני בין בני אדם בלילה, אלא הדמיון הוא אחר-
מעשה חליצה הינו מעשה ב"ד שחייב להעשות בפני דיינים בסדר דין מיוחד הכולל אמירות המחוייבות מדאו' ובזה יש להלכה הקפדה שייעשה ביום אך אין לזה שום שייכות לגט וכ"ש שלא לקידושין.","458","","3390","True","True","False","","651","95.86.75.219","0","0","יבמות|קד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);