var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38386;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38386","0","לולי פירוש רש"י","11/01/15 22:44","כ טבת","תשע"ה","22:44","שיננא","וכולן משגרין להם לבתיהן חוץ מטמא ונושא אשה שאינה הוגנת לו אבל ערל משגרינן ליה מאי טעמא משום דאניס טמא נמי הא אניס האי נפיש אונסיה והאי לא נפיש אונסיה.

רש"י:
נפיש אונסיה. שמתו אחיו:

לולי פירוש רש"י היה נראה לכאורה לפרש שערל נפיש אונסיה כי יישאר במצב זה כל חייו, ואילו טמא לא נפיש אונסיה כי זה 'אונס' שעובר (שתוך כמה ימים יהיה טהור).
האם שייך לפרש כך?
האם יש מי שפירש כך?
מדוע רש"י לא פירש כך?","146","","3414","True","True","False","","856","87.69.10.15","0","0","יבמות|ק ע"א",""),new Message("38387","38386","הפשט הוא פשוט","12/01/15 04:02","כא טבת","תשע"ה","04:02","אלף בית רשי","ההסבר הוא כך מאחר שהגמרא מסבירה שלערל משגרים לביתו משא"כ טמא "שנקנס" שאין משלחים לביתו, ומסבירה הגמרא מפני שערל הוא אנוס, שואלת הגמרא גם טמא הוא אנוס עונה הגמרא שאונסו של הטמא הוא לא לגמרי כי הרי יכל להיזהר משא"כ ערל שאונסו נובע מסכנה וע"כ אין לו צד קנס בכלל,
ועוד סברא אפשר לומר שהיא ג"כ רומזת לסברה שהבאת כי ערל הוא לתקופת כל חייו והיא היא בגלל שהסיבה לערלותו היא מות אחיו מחמת מילה , משא"כ טמא שהסברא נותנת שמדובר באחד שחוזר ונטמא כל הזמן כי הרי בוודאי בשביל אירוע חד פעמי של טומאה לא היו חושבים לשגר לו , ומה גם שכל האחרים הם דברים מתמשכים","278","","3413","True","True","False","","193","76.68.226.85","0","38386","יבמות|ק ע"א",""),new Message("38389","38386","אי אפשר לפרש כך","12/01/15 11:50","כא טבת","תשע"ה","11:50","דוד כוכב","דבריך אינם ברורים:
למה טענת שהוא יישאר במצב זה כל חייו? יכול הוא למול!
וכן לאידך גיסא:
למה תוך כמה ימים יהיה טהור? הרי אם לא יטבול הוא לא ייטהר לעולם!

אלא ברור שההשוואה פה היא לנושא אשה שאינה הוגנת לו, שקונסים אותו כדי שיעשה מעשה ויגרשנה.
כמו כן יכול הטמא לעשות מעשה ולהטהר.
מכאן נשאלת השאלה, מדוע קובעת הגמרא שהערל אנוס ואינו יכול לעשות מעשה ולמול? ומפרש רש"י משום הסכנה.","125","","3413","True","True","False","","106","95.86.66.1","0","38386","יבמות|ק ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);