var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3813;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3813","0","ומה עם אלו שאינם פתאים?","13/09/10 18:39","ה תשרי","תשע"א","18:39","אבינועם","בגמרא מובא:
רבי אליעזר אומר אוכל אדם ענבים ותאנים בלילה ואינו חושש משום שנאמר {תהילים קטז-ו} שומר פתאים ה'

לכאורה - "פתאים" הם אלו שאינם חכמים, אלו שהם אולי תמימים.
ולכן השאלה שלי היא: האם הדין של רבי אליעזר ("אוכל אדם") נאמר לכל אדם או רק לפתאים?","45","","4985","True","True","False","","1005","84.229.57.226","0","0","עבודה זרה|ל ע"ב",""),new Message("3816","3813","תשובה","13/09/10 20:50","ה תשרי","תשע"א","20:50","משיב מאורות דף היומי","נראה לי שנאמר לכולם.

והראיה מיבמות דף עב עמוד א

א"ר פפא: הלכך, יומא דעיבא ויומא דשותא - לא מהלינן ביה ולא מסוכרינן ביה; והאידנא דדשו בה רבים, +תהלים קט"ז+ שומר פתאים ה'.

הלכה זו היא לכולם.

עוד ראיה, יבמות דף יב עמוד ב

ני רב ביבי קמיה דרב נחמן, שלש נשים משמשות במוך: קטנה, מעוברת, ומניקה; קטנה - שמא תתעבר ושמא תמות, מעוברת - שמא תעשה עוברה סנדל, מניקה - שמא תגמול בנה וימות; ואיזו היא קטנה? מבת י"א שנה ויום אחד עד י"ב שנה ויום אחד, פחות מכאן ויתר על כן - משמשת כדרכה והולכת, דברי ר"מ; וחכ"א: אחת זו ואחת זו - משמשת כדרכה והולכת, ומן השמים ירחמו, משום שנאמר: +תהלים קט"ז+ שומר פתאים ה'.

גמר חתימה טובה","142","","4985","True","True","False","","243","85.130.130.141","0","3813","עבודה זרה|ל ע"ב",""),new Message("3819","3813","כל מי שאינו נזהר נחשב לפתי לענין זה","13/09/10 21:45","ה תשרי","תשע"א","21:45","דוד כוכב","","125","","4985","False","True","False","","97","95.86.92.163","0","3813","עבודה זרה|ל ע"ב",""),new Message("3841","3813","מח' ראשונים לגבי מילה","14/09/10 18:36","ו תשרי","תשע"א","18:36","משיב מאורות דף היומי","בית יוסף יורה דעה סימן רסב

גרסינן בפרק הערל (עב.) אמר רב פפא הילכך יומא דעיבא ויומא דשותא לא מהלינן ליה והאידנא דדשו ביה רבים שומר פתאים ה' (תהלים קטז ו). וכתוב בנמוקי יוסף (שם) שכתב הריטב"א (שם ד"ה שומר) בשם רבו מכאן דמאן דלא בעי לממהל ביומא דעיבא הרשות בידו ושפיר עבד דלא למיסמך על שומר פתאים והוא הדין שהיה ראוי שלא למול בשבת כשהוא מעונן עכ"ל. ורבינו ירוחם (תולדות אדם וחוה נ"א ח"ב יג ע"ד) כתב יום מעונן או יום שמנשבת בו רוח דרומית אינו מעכב מלמולו דשומר פתאים השם אבל טורח הדרך כלומר שהוא חולה מטורח הדרך אין מלין אותו עד שיתרפא כך פשוט בפרק הערל וכ"כ הרמ"ה עכ"ל. וגם ה"ר מנוח כתב כל דבר שאין בגופו של תינוק כגון שרוצה לצאת לדרך אין משהין את המילה בשבילו כי היכי דלא משהינן בשביל נשיבת הרוחות דשומר פתאים ה' כדאיתא ביבמות עכ"ל:","142","","4984","True","True","False","","233","82.166.18.134","0","3813","עבודה זרה|ל ע"ב",""),new Message("3839","3819","וכן מי שאינו מתמודד עם הראיות ","14/09/10 17:28","ו תשרי","תשע"א","17:28","משיב מאורות דף היומי","","142","","4984","False","True","False","","194","82.166.18.134","0","3813","עבודה זרה|ל ע"ב",""),new Message("3842","3839","ראיות","14/09/10 18:41","ו תשרי","תשע"א","18:41","משיב מאורות דף היומי","ספר כלבו סימן נח

כתב הר"מ נ"ע אין מקיזין דם בערבי ימים טובים לפי שגזרינן כל ערבי י"ט אטו ערב שבועות, וכן נמי אין מקיזין דם ביום הושענא רבה לפי שיום רבה הוא, והגיה עליו הר"ף ז"ל מיהו כיון שהורגלו בהן רבים שומר פתאים ה' (תהלים קטז, ו) מדי דהוה אערב שבת דאע"ג דהוי מאדים כדאיתא במסכת שבת.

ערוך השולחן יורה דעה סימן רסג

האמנם מ"ש הנמק"י דביומא דעיבא הרשות בידו לעכב המילה לא שמענו זה מעולם והרי מצינו דמטעם שומר פתאים ד' אנו מקילין גם בדבר הרשות כמו להקיז דם בערב שבת כדאמרינן סוף פרק מפנין [שבת קכ"ט ב] וכ"ש במצוה רבה דמילה וראיה לדבר מדלא אשתמטו חד מן הפוסקים להזכיר זה ש"מ דלא צייתינן ליה וכן המנהג פשוט ואין לשנות:","142","","4984","True","True","False","","237","82.166.18.134","0","3813","עבודה זרה|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);