var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38051;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38051","0","סיכום ליבמות דף עה","19/12/14 03:55","כז כסלו","תשע"ה","03:55","המכריע","בקובץ הרצוף בזה.","199","docx","3425","True","True","False","","982","31.44.136.26","0","0","יבמות|עה ע"א","0-docx"),new Message("38052","38051","אשך טמיר","19/12/14 04:07","כז כסלו","תשע"ה","04:07","המכריע","דומה שכדאי לדעת שדין פצוע דכא מצוי מאד למעשה הרבה יותר ממה שנדמה.

כידוע יש אחוז די גבוה (דומני 4 אחוז) של ילודים שאשך אחד אצלם לא בשל ונותר בפנים, (מכונה "אשך טמיר" ובלועזית משהו דומה ל"קריפטור כידיזם"), והרופאים כורתים אותו (אולי מחשש התפתחות סרטן).

כשילד זה מגיע לפרק האיש מקדש, לפעמים בכלל לא עולה על הדעת שיש לברר אם אינו פסול לבוא בקהל ועליו לישא רק גיורת וכדומה. (אגב. דומני שממליצים לעשות בדיקות לסרטן אצל איש כזה יותר מאשר אצל בעל שני אשכים. ובכלל צריך לזכור ליידע את הילד על כך שעבר ניתוח כזה, שלא ייבהל מעצמו ולא יבין מה קורה לו ומדוע הוא שונה מאחרים).

למעשה. יש דעה שמכיון שהבעיה יסודה בידי שמים, אף שכתוצאה ממנה התערבו הרופאים וכרתו את שרידי האשך, זה נחשב בידי שמים. לדעה זו הבעיה נפתרה.

אבל מסיבות שונות, במקרה זה לא כולם סומכים על זה.

לדעת מתניתין ולדעת רבנן בברייתא כריתת ביצה אחת אוסרת. והחולק יחיד. אלא שבכל זאת הכרעת הפוסקים כהירושלמי שבעל ביצה אחת כשר.

אבל אין הכרעה ברורה לגמרי אם אפשר לסמוך על הגירסא שלימין, כלומר דדי בביצה אחת שלימה אף אם הנותרת היא השמאלית.

ונמצא שאם כרתו את השמאלית, אין חשש למעשה. אם כרתו את הימנית צריך לשאול מורה הוראה מובהק.

בזכרוני, אבל מלפני עשרות שנים, וקשה עלי לקבל אחריות מלאה, שיהודי אחד שהציעו לבתו שידוך של בחור שכרתו לו אשך ימני שהיה טמיר, ביקשני ללוות אותו להגאון רבי ניסים קרליץ שליט"א לשאול (משם אני מכיר את הנושא), והרב אמר שיכול לגשת לשידוך, מכיון שזו מ"הלכות רופאים" ומכיון שלרופאי זמנינו ברור מעבר לכל ספק שהוא יכול להוליד, זה מסייע להכריע כדעת המקילין.

כל זה, הן מהצד הרפואי והן מהצד ההלכתי, מונח בזכרוני מלפני קרוב ל30 שנה, ויתכן בהחלט שיש לי כמה טעויות בנושא, ואשמח אם בעלי הידע הרפואי וההלכתי שבפורום יעמידו דברים על דיוקם.","199","","3425","True","True","False","","733","31.44.136.26","0","38051","יבמות|עה ע"א",""),new Message("38060","38052","שני קישורים","19/12/14 15:11","כז כסלו","תשע"ה","15:11","הודו_כי_טוב","1 אתר של איכילוב (סרוצקי)
2 ויקיפדיה (עם איורים)","207","","3425","True","True","False","","262","79.178.163.67","0","38051","יבמות|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);