var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37927;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","18")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37927","0","הערות לדף סו","10/12/14 00:35","יח כסלו","תשע"ה","00:35","המכריע","סו.

א. אלמנה וכו' לא יאכלו. וברש"י דהן שלה והיא חללה ובגמרא מפרש טעמא. לכאורה כוונתו דהיות שהם שלה על כן אינם אוכלים מכח הבעל, ומכוחה אינם אוכלים לכל הפירושים שבגמרא משום שהיא חללה ואינה אוכלת, אלא דבגמרא יפרש האם הוא כללא דאורייתא דקנין שאינו אוכל אינו מאכיל (כרבינא) או דהוי גזירה (כרבא ורב אשי).

ב. ועבדיו שקנו עבדים. נסתפקתי עבדי עבדיו שקנו עבדים, אי קנין קניינו שקנה קנין מאכיל או דזה לא כלול בדרשה.

ג. והרי ממזר שאין אוכל ומאכיל. צ"ב קושיא זו, שהרי אין "מאכיל" דאשה את עבדיה דמי כלל לממזר או זר המאכיל את זקנתו, ולא רק בגלל הדחייה דבסמוך שהאשה קניינו והנכד אינו קנין, אלא ה"מאכיל" שנזכר בשניהם הוא שיתוף השם בלבד, הקנין באמת מאכיל ומכוחו אוכלים, משא"כ הנכד לא באמת מאכיל, אלא דין הוא בזקנתו שכל עוד יש לה זרע מבעלה הכהן אגידא היא בכהונה ואוכלת, ואף דקוראים לו מאכיל, לא מכוחו היא אוכלת כלל, וא"כ מה בכלל ס"ד לדמות דאם קנין שאינו אוכל לא מאכיל, לכן גם נכד שלא אוכל לא יאכיל. ואפשר בדוחק דלזה באמת כוונת הגמרא בסמוך.

ד. זונה היא אצלו ואתי לאפוקה. אף דגירושיה אינם תלויים בה, מ"מ כשהיא תרגיש כך, זה יוביל שתדחוק בו לגרשה.

סו:

ה. תניא כוותיה דרב אמי ותניא כוותיה דרב יהודה, עי' תוד"ה עבדי צ"ב מה שנדחקו. ולו"ד היה אפשר לפרש דהא גופא באו רבה ור"י לומר, דמחד גיסא תניא כר"א דלא כרב ספרא, כלומר דזה נחשב לגמרי שלו ולא רק אחריות בעלמא, דמשום אחריות לא היה סגי שייצאו לו בשן ועין, ומ"מ לא תניא כוותיה דר"א במה שלא חשש לשבח בית אביה, אלא בזה תניא כוותיה דר"י דלא ימכור משום שבח בית אביה, ונוכל לומר דל"פ הני ברייתות, אלא אף דמדינא הוו שלו, יש לה שיעבוד עליהם (מדרבנן, או דמסתבר דהוי כהתנו כן מעיקרא), וכל עוד לא יקדיש וכדומה תוכל לגבותם מכח שיעבוד זה. ונוכל לכוון זאת גם בדברי ר"נ שאמר לרבא דאע"ג דתניא כוותיה דר"א, מסתברא טעמיה דר"י, כלומר דס"ל דאף אם אמת הוא שהוא הבעלים, מ"מ אלמוה לשיעבודה.","199","","3445","True","True","False","","913","95.86.103.55","0","0","יבמות|סו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);