var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37916;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","40"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","22"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","13")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37916","0","הערות לדף סה","09/12/14 14:40","יז כסלו","תשע"ה","14:40","המכריע","סה.

א. נמצא גט בטל ובניה ממזרים אלא וכו'. האי אלא אינו מסקנת הקטע הקודם, אלא כמו שפירש"י מהא דל"ח לממזרות אצל בניה, ע"כ דברור לנו דגמר בדעתיה לגרש בכל אופן, והא דאמרינן אלא היינו דרק מהאי טעמא יש מקום לפוטרו. ולזה כונת רש"י. ובפשטות אין הכרעה גמורה. ומ"מ מסתבר דכשם שהכריעו מקודם דמסתבר לומר השתא הוא דכחשא ה"ה השתא הוא דבריא.

ב. איזיל אינסיב וכו'. לכאורה הוא בעיא דלא איפשטא, דהא מסיק רבא דמותר לשאת אשה על אשתו, וא"כ לא השבנו על השאלה האם יכול לומר כן ובינתיים לא יתן כתובה.

סה:

ג. אחזוקי בעקרתא ובניפלי לא מחזקה נפשה. זה חידוש גדול להכריע כמותה מחמת טענה כזו. ועכ"פ אין זה דין נאמנות בעל דין כעין מיגו, אלא זו חזקה שלנו, דחזקה בידינו שאין אשה אומרת כן אם אין זה אמת. והבן.

ד. איש דרכו לכבש. בפשטות היינו במלחמה וכמדומה דכן פירש"י עה"ת שם, אמנם עדיין לא היו אז מלחמות בעולם, והכוונה לכאורה לכבוש את הארץ בפעולות מיישבות, וגם זה אין דרך האשה לעשות. ויל"ע.

ה. חד אמר הלכה כריו"ח בן ברוקה. לא נתפרש מדוע לפסוק כיחיד בזה נגד הכלל. וגם לא הכריעו אי ריו"ח כוותיה או ריב"ל. וגם לא ברור אי כוונת הגמרא ע"י הבירור מי אמר מה להכריע מכח זה איך ההלכה, דהא י"א דהלכה כריב"ל נגד ריו"ח כידוע מתוס' בכ"מ. עכ"פ למעשה יש לנו מעשה רב דרבי חייא שפסק שאינה מצווה. וגם סתמא דגמרא לעיל סד: דאיהי לא מיפקדא ומפרשים בזה סתם משנה (אם כי הוי סתם ואח"כ מחלוקת).

ו. אישתיא סמא דעקרתא. אף דזה נידון בפני עצמו. ואסור לסרס בהמה בא"י אף דאינה מצווה בפ"ו. אלא דזה היה ברור לה דשרי לעקר עצמה באופן של סם, וכל הנידון היה רק מצד חיוב פ"ו.

אגב. אלו שדנו אי מותר לאדם להכניס עצמו לאונס ולא הביאו מכאן, חזינן דשתיית כוס של עיקרין הוי ביטול המצוה ממש והבן.","199","","3445","True","True","False","","988","164.138.117.233","0","0","יבמות|סה ע"א",""),new Message("37924","37916","הע'","09/12/14 22:32","יז כסלו","תשע"ה","22:32","דוד כוכב","ג. אין זה חידוש, שהרי גם ללא טענתה תלינן ביה: "שמא לא זכה להבנות הימנה, ודילמא..." (דף סד ע"ב) וכפי שפירשתי. והיינו לראשונים המפרשים דמיירי אחר י' שנים.

ד. עוד כיבוש השייך באיש, כאן.

ה. בבראשית רבה פסקו כריב"ב.","125","","3445","True","True","False","","103","31.44.140.239","0","37916","יבמות|סה ע"א",""),new Message("37926","37924","בשולי ההערות","10/12/14 00:14","יח כסלו","תשע"ה","00:14","המכריע","ג. דומני שעירוב תחומין יש כאן. לעיל דנים כשיש מציאות של עקרות והשאלה מי אשם. כאן השאלה היא האם היתה מציאות של עקרות, כלומר אם הפילה בתוך י' אין עקרות, והיא טוענת שלא הפילה ויש. וכן לגבי חזקת מפלת שזה סוג של עקרות שמחייב להוציאה, הנידון האם זה היה או לא, לא מי אשם. ודומני שעדיין זה חידוש מחודש להאמינה.

ד. לא מתיישב על ליבי.

ה. מענין מאד. (ומ"מ בטח למעשה הלכה כמסקנת הבבלי).","199","","3444","True","True","False","","229","95.86.103.55","0","37916","יבמות|סה ע"א",""),new Message("37933","37926","ג. אכן, כוונתי היתה ל-היא קיימא לה ביורה","10/12/14 08:54","יח כסלו","תשע"ה","08:54","דוד כוכב","","125","","3444","False","True","False","","79","31.44.140.239","0","37916","יבמות|סה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);