var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37894;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37894","0","טעמי המקרא - אשת כהן גדול","09/12/14 00:37","יז כסלו","תשע"ה","00:37","פישר זלמן","ב"ה
יז כסלו התשע"ה
פשט הפסוק מלמד על אשה בבתוליה. מלת "הוא" בטעם זקף-גדול מרמז על שלוש מיני נשים שהן לא כפשט הכתוב.","441","pdf","3435","True","True","False","","1111","85.130.177.111","0","0","יבמות|נט ע"א","0-pdf"),new Message("37902","37894","האם יש אפשרות אחרת ?","09/12/14 10:16","יז כסלו","תשע"ה","10:16","עלי","לא ברור לי מה הרמז של הטעם בא לומר הרי שלשת הנשים מפורשות בכתוב, ואין אפשרות בפסוק מעין זה לשום טעם אחר, הרי תביר אינו מתאים כאן ?!","209","","3435","True","True","False","","158","194.114.146.227","0","37894","יבמות|נט ע"א",""),new Message("37919","37902","טעמי המקרא כהדרכה לדרשת הכתוב","09/12/14 16:03","יז כסלו","תשע"ה","16:03","פישר זלמן","ב"ה
יז כסלו התשע"ה
תודה על השאלה (א) עיין בקובץ מבוא לנושא "טעמי המקרא בהלכה ובאגדה".
(ב) בעיון אנחנו מחפשים להבין מה תבניות הטעמים הכתובות באות ללמד ולא תבניות אחרות במקומם.
(ג) בדקתי למשל טעם זקף-קטן בראש פסוק ומצאתי 122 מופעים בתנ"ך חלקם עם מונח או קדמא וחלקם לבד. הראשון בר' ד,א "והאדם ..." מונח זקף-קטן בראש פסוק.
(ד) רק ע"י דרשת בגמרא של הפסוק יודעים על שלוש הנשים. לעתים הטעמים משמשים כעין רישום מקוצר האומר דרוש בכתוב עד שתמצא שתים, שלוש, ארבע, לפחות ארבע דרשות, פרטים. או דרשות באופנים אחרים חלקם כעין י"ג ול"ב מידות שהתורה נדרשת בהם.
(ד) בע"ה אעלה לאתר יבמות סו,א עם הפסוק וי' אמר כב,יא "וכהן - רביע " המאכיל תרומה לארבעה שאינם כהנים","441","","3435","True","True","False","","121","85.130.177.111","0","37894","יבמות|נט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);