var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37859;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","55"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","37"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37859","0","האם אפשר להקשות על תנאים?!?","08/12/14 10:26","טז כסלו","תשע"ה","10:26","אור חדש","גמ':
איני והא אמרו ליה רבנן לר' אבא בר זבדא נסיב איתתא ואוליד בני ואמר להו אי זכאי הוו לי מקמייתא
רש"י
איני והא אמרו ליה כו'. אמתני' פריך דקתני ישא אחרת שמא לא זכה להבנות ממנה ויזכה להבנות מן השניה

תי' מה שייך להקשות מתשובתו של האמורא הבבלי ר' אבא בר זבדא על המשנה, הרי יותר מסתבר היה שיקשו מהמשנה עליו ?
וצ"ל שכיוון שאמר סברא מסתברת ש"אי זכאי הוו לי מקמייתא" הרי שיש קושי על הדין שבמשנה מסברא שנאמרה ע"י האמורא.
כלומר הדין צריך להיות תולדה של סברא הגיונית ואם הדין לא מסתדר עם שום סברא הרי שקשה על הדין כיצד הוא מתקיים.
אומנם למסקנה אין בעיה לוגית בדין המשנה שהרי היא סוברת שניתן מסתמא לתלות העקרות ב"עונש" על הגבר והאשה שלא זכו להפקד זה מזו אך אולי יצליחו בזיווג אחר.","458","","3448","True","True","False","","810","95.86.119.103","0","0","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37880","37859","להיפך","08/12/14 15:15","טז כסלו","תשע"ה","15:15","דוד כוכב","הקושיה היא למעשה מהמשנה על דברי האמורא, ומשום כך דחתה הגמרא את פשטות דבריו.","125","","3448","True","True","False","","119","212.76.100.87","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37881","37880","אתה חולק על רש"י?","08/12/14 15:25","טז כסלו","תשע"ה","15:25","אור חדש","שים לב שלפי הרש"י שהבאתי ניתן לחלוק על מקור קדום רק בתנאי שיש לך סברא חזקה מאד שממוטטת כליל היכולת של הדעה הקדומה לעמוד, כיוון שהסברתי למה דעתו של רש"י הגיונית הרי שאין לך שום סיבה לחלוק עליו וע"כ אינני מקבל כלל טענתך.","458","","3448","True","True","False","","133","37.26.147.175","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37882","37881","זו כוונת רש"י","08/12/14 15:50","טז כסלו","תשע"ה","15:50","דוד כוכב","לשונית פורמלית הקושיה היא כביכול על המשנה, אבל הכוונה היא שזו כמובן קושיה על האמורא. הרי אין באמת סברה אמיתית בדבריו, וכי לא יתכן שנתגדל מאז ועשה תשובה?","125","","3448","True","True","False","","96","212.76.100.87","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37884","37882","תוספת לכוונת רש"י","08/12/14 16:02","טז כסלו","תשע"ה","16:02","המכריע","בסוגיא אין כאן כל דבר המפריד מהקטע הקודם, (פיסקא וכדומה), וזה נראה כאילו המשך למה שאמרנו כיון דלא מיפקדא אפ"ו וכו', ועלה קאמר רש"י דלא היא, אלא האי פירכא קאי אמתניתין.","199","","3448","True","True","False","","274","164.138.115.146","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37887","37882","מה המקור להבנה זו בדבריו?","08/12/14 19:41","טז כסלו","תשע"ה","19:41","אור חדש","תסכים איתי שזה לא הפשט בדבריו, אם כן מה הכריח אותך להוציא דברי רש"י מפשוטם?","458","","3448","True","True","False","","109","77.125.124.0","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37885","37884","לא הבנתי דבריך כלל","08/12/14 16:53","טז כסלו","תשע"ה","16:53","אור חדש","כשרש"י כתב "אמתניתין פריך" מה היתה כוונתו,
האם בעצם התכוון לכתוב מתניתין פריך"?
או שכוונתו הייתה "אמתניתין קאי הקטע הבא"?","458","","3448","True","True","False","","111","164.138.119.169","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37886","37885","פירכא זו קאי אמתניתין.","08/12/14 17:41","טז כסלו","תשע"ה","17:41","המכריע","כלומר פירכא זו (על האמורא) אמתניתין העמידוה, ואינה על הקטע הקודם.","199","","3448","True","True","False","","266","164.138.115.146","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37890","37887","כדלהלן","08/12/14 21:32","טז כסלו","תשע"ה","21:32","דוד כוכב","זה כן הפשט. שוב לשון רש"י שהקושיה על המשנה כי כך מנוסחת השאלה. אך אין הכוונה שמשום הקושיה קשה לנו להבין את המשנה, אלא להיפך. מה שהכריח אותי הוא כפי שכבר פירטתי: א. מקשים ממשנה על אמורא, ולא מאימרה של אמורא על משנה. ב. אימרתו של האמורא בלאו הכי מתמיהה ובודאי שלא ניתן להקשות ממנה, ואכן מסקנת הגמרא היא שהאמורא בודאי לא התכוין לדבריו כפשוטם.","125","","3448","True","True","False","","115","212.76.100.87","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37891","37890","ברור דבריך","08/12/14 22:00","טז כסלו","תשע"ה","22:00","אור חדש","א: מוסכם עליך שפשט השאלה בגמ' מייחס הקושי למשנה וגם רש"י הולך עם הבנה זו וכדבריך "כך מנוסחת השאלה"
ז"א אתה כן מסכים שבפשט הקושי הוא על המשנה

ב: כיוון שאתה יודע ש"מקשים ממשנה על אמורא, ולא מאימרה של אמורא על משנה" הרי שפשוט לך לשנות מההבנה הרגילה שבא' לעיל ושצריך להבין הדברים שלא כפשוטם כלומר לא רש"י גרם להבנתך בסוגיה אלא הבנתך בכללי הש"ס מחייבת את הבנתך לסטות מפשט הגמ' ומפשט רש"י. בעצם בטחונך בוודאות הכלל שמנוסח כאן מאפשר לך לפרש הגמרא לגמרי כרצונך ללא שום צורך ברש"י ועד כדי כך בטוח אתה בכלל שניסחת עד שאפילו הרשת לעצמך להתעלם מהעובדה שרש"י ככל הנראה לא הבין כמוך (כמובן שכאשר הסבתי תשומת ליבך לתופעה הצליח שכלך המחודד להמציא יישוב לקושיה זו), למעשה נראה שהיה עדיף לשיטתך שרש"י לא היה כותב דבר שהרי מה שכתב לא מתיישב עם הכלל שניסחת ודבריו מאלצים אותך לפלפל בדבריו

ג:"אימרתו של האמורא בלאו הכי מתמיהה ובודאי שלא ניתן להקשות ממנה, ואכן מסקנת הגמרא היא שהאמורא בודאי לא התכוין לדבריו כפשוטם."
ברור לך שהגמ' מבינה בסוף דברי האמורא אחרת מכפי ההבנה הראשונית וזה נעשה כדי לתרץ הקושי על המשנה ובכ"ז אתה סובר שהקושי היה על האמורא?!?","458","","3448","True","True","False","","173","164.138.119.169","0","37859","יבמות|סד ע"ב",""),new Message("37892","37891","השבתי לדבריך פעמיים","09/12/14 00:07","יז כסלו","תשע"ה","00:07","דוד כוכב","אתה שב על דבריך. אתה סבור שאתה מקשה, אבל כל קושיותיך מתבססות על הנחותך.
למשל כתבת: /ז"א אתה כן מסכים שבפשט הקושי הוא על המשנה/. ובכן לא, אני לא מסכים, כפי שכתבתי והסברתי כבר פעמיים.
או גם כתבת: /ברור לך שהגמ' מבינה בסוף דברי האמורא אחרת מכפי ההבנה הראשונית וזה נעשה כדי לתרץ הקושי על המשנה/. ובכן לא, כפי שכתבתי ברור לי ההיפך מכך. המשנה ברורה ופשוטה מאוד, הקושי הוא על אימרת האמורא, למרות אופן הניסוח של הגמרא. (וכן קשה על פשטות דבריו מהכתוב: (משלי כד, טז) כִּי שֶׁבַע יִפּוֹל צַדִּיק וָקָם).
נסה להפנים את הבנתי ללא הנחות היסוד שלך, ואז תבין את תשובותי.","125","","3447","True","True","False","","141","212.76.100.87","0","37859","יבמות|סד ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);