var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3782;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3782","0","לתנאים לא היה תנ"ך מנוקד?","12/09/10 15:02","ד תשרי","תשע"א","15:02","שיננא","השיאו לדבר אחר אמר לו ישמעאל היאך אתה קורא כי טובים דודיך מיין או כי טובים דודיך אמר לו כי טובים דודיך אמר לו אין הדבר כן שהרי חבירו מלמד עליו לריח שמניך טובים:

לא מוזר שרבי ישמעאל לא ידע מה הניקוד הנכון?","146","","4979","True","True","False","","1098","84.229.28.101","0","0","עבודה זרה|כט ע"ב",""),new Message("3785","3782","עוד שאלה","12/09/10 15:08","ד תשרי","תשע"א","15:08","משיב מאורות דף היומי","תלמוד בבלי מסכת קידושין דף יח עמוד א-ב

ובפלוגתא דהני תנאי; דתניא: +שמות כא+ בבגדו בה - כיון שפירש טליתו עליה, שוב אין רשאי למוכרה, דברי ר"ע; ר"א אומר בבגדו בה - כיון שבגד בה, שוב אין רשאי למוכרה. במאי קמיפלגי? ר"א סבר: יש אם למסורת, ור"ע סבר: יש אם למקרא, ור"ש סבר: יש אם למקרא ולמסורת.

רש"י מסכת קידושין דף יח עמוד ב

למסורת - בבגדו כתיב ולא בביגדו אין הברת חירק בלא יו"ד ונקודה שתחת הבי"ת במקום יו"ד משתמשת אבל לפי מה שנכתב היה לו לקרות חטף קמץ בבגדו לשון בגידה כמו שאתה קורא בשמעו את דברי האלה (דברים כט).
יש אם למקרא - בבגדו קרינן כמו ותתפשהו בבגדו (בראשית לט).

מבואר שהיתה מסורת לקריאה","142","","4979","True","True","False","","230","82.166.18.134","0","3782","עבודה זרה|כט ע"ב",""),new Message("3795","3782","ראה תשובת הריב"ש","12/09/10 22:38","ד תשרי","תשע"א","22:38","הראל","כאן","46","","4979","True","True","False","","197","84.229.28.101","0","3782","עבודה זרה|כט ע"ב",""),new Message("3786","3785","לא הבנתי את כוונתך/שאלתך/תשובתך","12/09/10 15:16","ד תשרי","תשע"א","15:16","שיננא","","146","","4979","False","True","False","","165","84.229.28.101","0","3782","עבודה זרה|כט ע"ב",""),new Message("3806","3786","[ללא נושא]","13/09/10 15:36","ה תשרי","תשע"א","15:36","משיב מאורות דף היומי","הכתכוונתי לתמוך ולחזק את שאלתך ולהוכיח שאכן ידעו את מסורת הקריאה, בביגדו בה למרות שכתוב בבוגדו בה. ורק נחלקו אם יש אם למסורת או למקרא וכו'.

גמר חתימה טובה","142","","4978","True","True","False","","207","82.166.18.134","0","3782","עבודה זרה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);