var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37788;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37788","0","כהן גדול שאנס או פיתה - איך יכול להמשיך","05/12/14 13:25","יג כסלו","תשע"ה","13:25","אליצפן","תלמוד בבלי מסכת יבמות דף נט עמוד ב

ת"ר: אנוסת עצמו ומפותת עצמו לא ישא, ואם נשא - נשוי; מציין רש"י: לא ישא - כהן גדול דכתיב בתולה יקח (ויקרא כא) בשעת ליקוחין תהיה בתולה.

וכאן מתבקשת השאלה: כהן גדול שאנס או פיתה - איך יכול להמשיך להיות כה"ג?

זו האשיות שניכנסת ביוה"כ לפני ולפנים לכפר על כל עם ישראל? איך לא מעבירים אותו מתפקידו?

האם יש איזו התיחסות לנקודה זו בחז"ל?","502","","3436","True","True","False","","874","85.64.138.34","0","0","יבמות|נט ע"ב",""),new Message("37791","37788","לא בהכרח "אנס או פיתה"","05/12/14 14:13","יג כסלו","תשע"ה","14:13","דוד כוכב","הוא הדין אם בעל בטעות, כגון שנתחלפה לו באשתו.
ובכל אופן אין מקום לתמיהה, היו גם דורות בהם הכהן הגדול לא היה צדיק הדור. השאלה היא עקרונית - אם אשה זו נפסלה מהדין.","125","","3436","True","True","False","","146","212.76.100.87","0","37788","יבמות|נט ע"ב",""),new Message("37795","37791","אנס ופיתה זה לא בדיעבד! אלא לכתחילה","05/12/14 14:32","יג כסלו","תשע"ה","14:32","אליצפן","אנס ופיתה זה לא בדיעבד, אלא לכתחילה "שאנס שפיתה" .. על מקרים של בדיעבד, היה צריך להיות איזכור כמו "בשוגג" או "שאנסוהו".

ובכלל וכי ברשעים עסקינן?

או שמע כה"ג גם כשהועבר מתפקידו עדיין חלים עליו כל דיני כה"ג, ועל זה דן התלמוד.

או בכה"ג שעשה תשובה (ושערי תשובה אינם ננעלים), והוא חוזר לתפקידו, אבל לגרש אותה הוא צריך.

האם יש אפשרויות נוספות?","502","","3436","True","True","False","","213","85.64.138.34","0","37788","יבמות|נט ע"ב",""),new Message("37796","37791","אל תהרהר אחריו","05/12/14 14:43","יג כסלו","תשע"ה","14:43","המכריע","מלבד מה שכתב הרב כוכב, שדרך הש"ס לדון בגבולות ההלכה, ללא עירוב עניינים רגשיים כאלו ואחרים. ההלכה נדרשת לגופה. האם אנוסת עצמו מותרת מצד דין בתולה מעמיו או לא. בדיקת גדרי ושרשי ההלכות למיניהן, מתאפשרת בעיקר במקרי גבול.

עוד זאת. הרי אפשר שאנס בגיל ט' או טו, ומאז עברו עליו עשרות שנים של תשובה ועבודת ה' בקדושה וטהרה עילאיים.

כאן טמון יופיה של תורת ישראל ועוצם התקוה הטמון בה לכל אחד ובכל מצב.

אף אחד לא אבוד. אם אתה מאמין שאפשר לקלקל - תאמין שאפשר לתקן!

אפשר להגיע משפל המדרגה לדרגת העל.

יש ארבעה שמתו בעטיו של נחש. לא חטאו מעולם. היינו מצפים שהם אלו שיורמו על נס. ינסה נא כל אחד לבחון את עצמו האם הוא יכול מיד לחזור על שמותם.

לעומת זאת שבעת הרועים למשל, אף אחד מהם לא נמנה בין המושלמים הנ"ל. ודוקא אותם היהדות מעלה על נס. ללמדך, שאף אם נכשלת, הרי אם תיקנת ופעלת בכל כוחותיך להרבות כבוד שמים בעולם, תיכנס להיכל התהילה של העם ולא ייזכרו לך עוונותיך הראשונים.","199","","3436","True","True","False","","258","95.86.104.222","0","37788","יבמות|נט ע"ב",""),new Message("37816","37791","כמו בממזר - מעוות לא יוכל לתקון?","07/12/14 00:38","טו כסלו","תשע"ה","00:38","הודו_כי_טוב","","207","","3434","False","True","False","","184","46.19.85.136","0","37788","יבמות|נט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);