var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37784;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","28"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37784","0","הערות לדף ס","05/12/14 10:50","יג כסלו","תשע"ה","10:50","המכריע","ס.

א. קשיא. לכאורה רב אשי דהוא בתראה פליג לדינא על רב ואמר דנשא אנוסת עצמו לא יוציאנה. ואעפ"כ הרמב"ם פסק לההיא דרב. ומסתמא נסמך על הכלל דקשיא אינה תיובתא. אף דכאן עכ"פ רב אשי נתכוון לחלוק על רב ואין זו רק סוגיית הגמרא הנשארת בקושיא. ויל"ע היטב אי הרמב"ם מחייב להוציא בוודאות או לחומרא מספק.

ב. והא קיי"ל משנת ראב"י קב ונקי. לכאורה מכאן ראיה כהאומרים דכלל זה גם כשדבריו דראב"י בברייתא, וכידוע הנידון בזה.

ג. יכול שאני מוציא אף מוכת עץ. אף דבברייתא לא נתפרש להדיא דר"מ פליג במוכ"ע, מ"מ כך משמע מלישנא דדברי ר"ש. ומכח זה פשיטא לן דהא דתנן בסיפא דמתני' דלא ישא מוכ"ע, הוא מדברי ר"א ור"ש ולא סתמא תני לה.

ס:

ד. והא אמר ר"ש ראויה לכה"ג מטמא לה וכו'. צ"ב גדול. דהא האי כללא הוא במי שאינה ראויה לכה"ג מחמת חיסרון בדין ובגדר בתולה שבה, דמהאי טעמא אינו מטמא לה, דגם שם נאמר ולאחותו הבתולה. אבל זו שאיירינן בה כעת, אסורה לכה"ג מדין גרושה, ואכתי בתולה גמורה היא, ומאי טעמא שלא ייטמא לה. וצ"ב.","199","","3450","True","True","False","","870","95.86.96.7","0","0","יבמות|ס ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);