var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37659;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37659","0","לא הבנתי 1 - עשה מאמר ובעל - לימא מסייע","26/11/14 22:48","ד כסלו","תשע"ה","22:48","איתן","עשה מאמר ובעל הרי זו כמצותה: לימא מסייע ליה לרב הונא, דאמר רב הונא 'מצות יבמה מקדש ואח''כ בועל'? אימא 'אף זה כמצותה'. פשיטא?! סד''א כיון דאמר מר 'העושה מאמר ביבמתו פרחה הימנו זיקת יבמין וחלה עליו זיקת ארוסין ונשואין' אימא לאו מצוה קעביד קמ''ל:

תקנת מאמר היא תקנה קדומה, כפי שראינו שכבר ב"ש וב"ה נחלקו בתקפה. ושנינו ברייתא שמובאת בעוד מספר שורות ת''ר כיצד מאמר? נתן לה כסף או שוה כסף. ובשטר כיצד?... (אגב כסף או שווה כסף הוא אליבא דבית שמאי, לדעת בית הלל - פרוטה או שווה פרוטה. רי"ף) והתעוררו לי השאלות:
- אם מוזכרת במשנה תקנת מאמר - מה חידש רב הונא? מה בין "קידושין" לבין "מאמר"?
- מדוע הגמרא מחפשת סייעתא לרב הונא, וכי מה קשה בדבריו, או מי חולק עליו?

על כל פנים, המשך הגמרא נראה לי כך
אימא 'אף זה כמצותה' מה שהמשנה אומרת הוא שרשאי לקדש לפני שבועל, ולא כרב הונא שחייב לקדש ורק אח"כ בועל.
מקשה הגמרא פשיטא שרשאי לקדש לפני שיבעל?
תשובה: הייתי יכול לחשוב שקידושין לפני ביאה מקלקלים, כיון דאמר מר (הכוונה לרבה, דף כט ע"ב) 'העושה מאמר ביבמתו פרחה הימנו זיקת יבמין וחלה עליו זיקת ארוסין ונשואין' וחייב גם להכניסה לחופה לפני שכונסה, ואם בא עליה לאחר מאמר בלי חופה - לא קנה (רש"י שם) אימא לאו מצוה קעביד עכשיו זה כבר לא מצוות ייבום אלא נישואין רגילים קמ''ל שגם אחרי קידושין - נשאר כמצוות ייבום.

אלא שאת רבה לא הבנתי, איך ייתכן שאם יעשה מאמר ואח"כ יבוא עליה בלי חופה לא יקנה, אם מדאורייתא קנה אף בלי מאמר - איך יתכן שמאמר שתקנו חכמים ימנע ממנו לקנות אם לא יעשה חופה?","123","","3447","True","True","False","","954","95.86.109.152","0","0","יבמות|נב ע"ב",""),new Message("37661","37659","ניסיון להבין","26/11/14 23:40","ד כסלו","תשע"ה","23:40","המכריע","כוונת רבה שללא מאמר יש מסלול יבום, שבו על ידי ביאה מתחיל וגומר ונעשה בכך הכל, הן קיום המצווה, והן קנין האישות "כאשתו לכל דבר",

ברגע שעשה מאמר, נוצר מסלול שני של אישות רגילה, וכעת צריך להוביל את המהלך הזה כמצוותו, ולגבי מסלול זה של אישות רגילה, לא מספיקה ביאה, אלא צריך הכנסה לחופה. (מובן, שכל זה מדרבנן, אבל רבה אכן מדבר על גדר הדרבנן).","199","","3447","True","True","False","","278","95.86.111.49","0","37659","יבמות|נב ע"ב",""),new Message("37672","37661","עדין לא ברור","27/11/14 21:33","ה כסלו","תשע"ה","21:33","איתן","אפתח בתודה על הנסיון,
שנית את רב הונא טרם הסברנו,
וגם לגבי רבה - רש"י אומר בפירוש בדף כ"ט ע"ב ש"אם בא עליה לאחר מאמר בלי חופה - לא קנה".","123","","3446","True","True","False","","279","95.86.115.242","0","37659","יבמות|נב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);