var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37633;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37633","0","בעל ובעל","25/11/14 19:50","ג כסלו","תשע"ה","19:50","עם הארץ","שני יבמין ליבמה אחת, הראשון שבעל קונה אותה בתור אשתו ,השני שבועל בועל אשת איש, מיתתו בחנק ונאסרת לראשון?
האם יתכן?","248","","3448","True","True","False","","766","184.32.160.150","0","0","יבמות|נב ע"א",""),new Message("37634","37633","הסברת כל כך נפלא","25/11/14 20:58","ג כסלו","תשע"ה","20:58","המכריע","היכן הבעיה???

הראשון שבעל, נעשית אשתו לכל דבר.
השני אכן בועל אשת איש. מיתתו בחנק.
ואז, אם היא נבעלה ברצון היא נאסרת על בעלה ככל אשת איש שזינתה.","199","","3448","True","True","False","","260","164.138.115.12","0","37633","יבמות|נב ע"א",""),new Message("37636","37634","יכולת לפרש את המשנה בטעות","25/11/14 21:55","ג כסלו","תשע"ה","21:55","עם הארץ","״אין אחר חליצה כלום״ וכן אחרי ביאה .
מה זה אין כלום? זה איסור דאורייתא שמיתתו בחנק.","248","","3448","True","True","False","","197","184.32.160.150","0","37633","יבמות|נב ע"א",""),new Message("37638","37636","אין אחר ביאה כלום","25/11/14 23:11","ג כסלו","תשע"ה","23:11","גיל ושמחה","לעניות דעתי הכוונה היא, שאם נתן גט או חלץ לשנייה אין במעשהו כלום משום שזו נפטרה בביאה או בחליצה של הראשון.
ברור, שאם יבוא עליה יבם אחר במזיד, מיתתו בחנק, אבל לא שנא יבם ולא שנא כל אדם אחר משום שהיא אשת איש.
במקרה של חליצה הדבר שונה, כיוון שיש בזה רק איסור לאו. בכל זאת אין אחר חליצה כלום וזה תלוי במחלוקת, אם יש קידושין בחייבי לאווין או אם לאו.","363","","3448","True","True","False","","231","109.160.253.139","0","37633","יבמות|נב ע"א",""),new Message("37671","37638",""אין אחר חליצה כלום"","27/11/14 21:31","ה כסלו","תשע"ה","21:31","איתן","כוונת המשנה "אין אחר חליצה כלום" היא שכל ההלכות הנובעות מדיני יבום וחליצה, מדאורייתא או מדרבנן - לא יחולו ולא יהיה תוקף למעשה.
אם למשל נתן מאמר אחר חליצה - לא יחולו קידושי המאמר, והיא וקרובותיה לא תיאסרנה עליו.
וכן אם נתן גט אחר חליצה - היא וקרובותיה לא תיאסרנה עליו.
נראה לי שזו גם כוונת הדוברים שלפני, אבל נדמה שהם לא הסבירו מספיק חד את הנקודה הזו.

אבל כפי שכבר נאמר כאן - אם היתה ביאה, דהיינו שהראשון קנאה והפכה לאשתו, אזי הלכות אחרות שיש בתורה בהחלט יחולו, כגון אם אח"כ בא עליה אחר או אחיו - הרי זו אשת איש, שבזדון מיתתם בחנק, ואם משום מה ב"ד לא ימיתו אותם תיאסר על בעלה.
לא עוד אלא שלדעת ריש לקיש (לעיל י ע"ב, מובא בעמוד הבא) נשאר גם איסור אשת אח.","123","","3446","True","True","False","","203","95.86.115.242","0","37633","יבמות|נב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);