var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3758;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3758","0","דין אבקת חלב","08/09/10 03:38","כט אלול","תש"ע","03:38","דוד כוכב","כאן.","125","","4985","True","True","False","","968","95.86.97.181","0","0","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("3781","3758","דין חלקי בלבד הבאת","12/09/10 14:57","ד תשרי","תשע"א","14:57","Almuaddib","אם זכרוני אינו מטעני, היו גדולי עולם שקבעו כי חלב נכרי - גזירת חכמים הוא, ואבקת חלב לא היתה בכלל הגזירה, ולכן אבקת חלב נכרי מותרת (הרב פראנק?).
ויש גם סמך לדברים אלו ממה שכתב הרמב"ם אודות חמאת נכרי, שכתב בהלכות מא"ס שחלק מהגאונים התירו חמאת נכרים, משום שלא נכללה בגזירה. כלומר - כבר בתקופת הגאונים היו מי שקבעו כי הגזירה היתה על דברים ספציפיים, ולא על כל מוצרי החלב באופן גורף.

ועוד עיין ותראה שהש"ך (ס"ק מ"ח) מחלק בדברי הרמ"א. שהרמ"א כתב שכל מה שנעשה מחלב שחלבו גוי נאסר, אולם הש"ך מדייק שדבריו אלו הם רק כאשר מדובר בסתם חלב, אך אם חלבו הגוי מראש כדי לעשותו גבינה - אין נאסר, שכן כתב הרמ"א בעצמו שאם בדעתו להקפיאו (=לעשות ממנו גבינה), לא נאסר, משום שאין חשש שיערב בו דבר טמא. ומצד זה, היו עוד שהתירו אבקת חלב נכרי.


וכמובן, לא כאן המקום לעצור ולא להזכיר את פסיקותיהם של רבים מחכמי הגולה אודות חלב נכרי במדינה בה יש פיקוח על החלב, ודומני שהאגר"מ בולט בהיתרו שם, וכדאי לעיין שם.","107","","4981","True","True","False","","154","212.25.82.194","0","3758","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("3784","3781","שמעתי שבאבקת חלב יש יותר בעיה","12/09/10 15:08","ד תשרי","תשע"א","15:08","שיננא","מכיוון אחר:
שהרי החלב מיובש בכלים/מכשירים שקשה לדעת מה כשרותם, ולכן מצד זה החלב של הנכרים עדיף על פני אבקת החלב שלהם.

וכמובן, לא כאן המקום לעצור ולא להזכיר את דברי האדמו"ר מליובאוויטש המזהיר משימוש בחלב עכו"ם המטמטם את הלב וכו', ולכן אם אפשר - נלענ"ד - שכדאי להסתמך על היתרו של הגרמ"פ רק כשאין אלטרנטיבה.","146","","4981","True","True","False","","193","84.229.28.101","0","3758","עבודה זרה|כט ע"א",""),new Message("3787","3784","טומאת ארצות הגוים מטמטמת את הלב, כידוע","12/09/10 15:56","ד תשרי","תשע"א","15:56","Almuaddib","ואכמ"ל","107","","4981","True","True","False","","122","212.25.82.194","0","3758","עבודה זרה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);