var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37543;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","71"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","47"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","44")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37543","0","״ יתיב ביה עיניה ושכיב ״","18/11/14 17:46","כה חשון","תשע"ה","17:46","עם הארץ","מעשה רב תמוה בעיני לאור העובדה שלא מדובר בסתם אדם שנולד מעבד או מעובד כוכבים אלא ככל הנראה היה תלמיד חכם.
אולם נשאלת השאלה לאור ריבוי נשואי התערובת הן מבית והן מחוץ, האם ניתן לקלל עובד כוכבים שרוצה להנשא לבת ישראל או להפך?
ממעשה רב אולי ניתן ללמוד שכן.","248","","3461","True","True","False","","821","184.32.158.54","0","0","יבמות|מה ע"א",""),new Message("37548","37543","יהיב עיניה","19/11/14 14:56","כו חשון","תשע"ה","14:56","המכריע","לא מדובר כאן על קללת הגוי. אלא על קללת היהודי הכשר שאביו גוי. אותו ודאי אסור לקלל, ואם הוא כשר אין לזה ולנישואי תערובת ולא כלום.

אולי מותר בכלל לקלל גוי.

כאן לא קילל ח"ו רק נתן עיניו.

ולא בגלל תערובת, אלא משום עזות פניו נגד רב.","199","","3460","True","True","False","","293","164.138.124.160","0","37543","יבמות|מה ע"א",""),new Message("37549","37548","קל וחומר","19/11/14 16:27","כו חשון","תשע"ה","16:27","עם הארץ","מה פה בסיפור שלנו , יהודי כשר שאביו גוי, נתן בו עיניו,
עאכו״כ גוי מושלם שבא להתחתן עם עמנו לא תתן בו עינך?
ע״פ פשט הגמרא הוא לא נתן בו עיניו משום שהיה עז פנים אלא (לפי הבן יהוידע)
רב שהיה גדול הדור בטוח היה בפסיקתו להתיר נשואים אלו אבל לא רצה לתת לו את בתו לאשה, אם היה ממשיך לבקש את בתו ורב היה עומד בסירובו , היה מתפרסם סרובו של רב ומתפרש כאחד שאינו בטוח בפסיקתו.
אחד הפרושים של ״נתינת עיניים״ , לפי הבנתי, היא קללה מפורשת של החכם לאיש שהוא מקפיד עליו.
אולי יסביר כבודו משמעות ״נתינת עיניים״","248","","3460","True","True","False","","242","184.32.158.54","0","37543","יבמות|מה ע"א",""),new Message("37561","37549","קל וחומר פריכא","20/11/14 12:19","כז חשון","תשע"ה","12:19","המכריע","לגבי נתינת עינים נא לעיין בקהילות יעקב בבא קמא סימן מה.

גם לפי הבן יהוידע יש לומר שזה ענין של חציפות. עכ"פ איך שיהיה אין זה בגלל עצם פסולי חיתון אלא ענין אחר לגמרי. משא"כ גוי שבא ליכנס באיסור ובפסול. ולא קרב זה אל זה.","199","","3459","True","True","False","","279","31.44.131.197","0","37543","יבמות|מה ע"א",""),new Message("37562","37561","אם גוי רוצה לחטוא וק"ו להחטיא","20/11/14 13:11","כז חשון","תשע"ה","13:11","אור חדש","לא רק נותנים בו עינים אלא אף ניתן להורידו במקום שיד ישראל תקיפה. אם לא תקיפה נשאר לתת עיניו...
וודאי שיש איסור בנישואי תערבת עם גוי גמור (כמובן לא בשנולד מאם יהודיה שלהלכה הינו יהודי כשר)","458","","3459","True","True","False","","132","95.86.96.8","0","37543","יבמות|מה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);