var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3752;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3752","0","מה מגדיר אותך כ"עד"?","07/09/10 22:31","כח אלול","תש"ע","22:31","גיא","בבא מציעא דף ג' עמוד א',ציטוט מהכתוב:
כיון דתפיס אנן סהדי דמאי דתפיס האי דידיה הוא ומאי דתפיס האי דידיה הוא


בתרגום לפי הבנתי,מכיוון שאנו רואים את שניהם מוחזקים בטלית(כיון דתפיס)וכל אחד אוחז בחציה,דהיינו אנחנו עדים.האם כך הדבר,האם מספיק לי לראות את שניהם מוחזקים בטלית וזה מה שעושה אותי לעד?לפי דעתי,עד יכול להיות עד רק בשעת מעשה,אם ראה את שניהם מגביהים את הטלית,או אחד מהם.שהרי כמה שורות לפני זה מסביר לנו רבי יוחנן שהשבועה בשנים אוחזין בטלית היא תקנת חכמים,כדי שלא ילך כל אחד ויאחוז בטלית חבירו.

תודה רבה,גיא.","174","","4982","True","True","False","","1006","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3753","3752","קודם כל","08/09/10 02:11","כט אלול","תש"ע","02:11","דוד כוכב","צריך לשים לב שדברי הגמרא כאן אינם נשארים למסקנה. ולהלכה, אין דין המחזיק בחפץ כמי שהביא עדים ממש.

סברת טענת הגמרא כך היא:
גם עדים אינם מהווים ראיה מוחלטת. יתכן הרי שהם עידי שקר, יתכן שהם טעו. ואף על פי כן קבעה התורה שסומכים על שני עדים כעל אמת מוחלטת. כי לולא זאת לא היתה שום אפשרות לבית הדין להשליט דין וצדק.
דומה לכך גם החזקה: "שכל מה שנמצא ברשות האדם בחזקת שלו הוא" (טור חושן משפט סימן צט). עצם המצאות החפץ ביד אדם מהווה ראיה שהחפץ שלו. ואילולא היה כך כבר היה כל אחד טוען בעלות על כל ממון חבירו, ולא היינו מוצאים את ידינו ורגלנו.
וראיה זו מדמה הגמרא פה לעדים.","125","","4981","True","True","False","","105","95.86.97.181","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3759","3753","תודה דוד,אבל עדיין לא מובן לי","08/09/10 09:32","כט אלול","תש"ע","09:32","גיא","השאלה הנשאלת היא,האם עצם זה שאני רואה שני אנשים,שכל אחד מהם מוחזק בחצי מהטלית,הופך אותי לעד שיכול להצביע על שייכות מסויימת למי שייכת הטלית?כי אם לא,הרי זה מפיל את כל טענת הגמרא.אני לא יודע מה ההגדרה של עד בגמרא,אבל אני אישית חושב שעד יחשב כעד רק כאשר רואה הוא בשעת מעשה.מצטער,אני עדיין לא מצליח לרדת לעומק הדעה פה,אשמח אם תסביר בשנית","174","","4981","True","True","False","","78","84.108.221.200","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3761","3759","כשהגמרא אומרת "אנן סהדי"","08/09/10 10:26","כט אלול","תש"ע","10:26","דוד כוכב","אין כוונתה שכל אדם הרואה מי שמוחזק ומחזיק בחפץ, יוכל להעיד עליו שהחפץ שלו.
'אנן' - אנחנו - פירושו בית הדין הפוסק פה.
כאשר בית הדין רואה שהאחד מחזיק בחפץ, קובע בית הדין שהחפץ הוא שלו כנראה, כי נחשב הדבר כאילו באו עדים והעידו לפניהם שהחפץ שלו.","125","","4981","True","True","False","","114","95.86.97.181","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3764","3761","ואיפה ההגיון פה?","08/09/10 16:38","כט אלול","תש"ע","16:38","גיא","איך שופט בית דין יכול להגיע למסקנה בגלל שהוא מחזיק בטלית,אז הטלית כנראה שלו ?ומה בין זה לבין כאילו באו עדים?אני לא מוצא את הקשר.

נ.ב,
שנה טובה!","174","","4981","True","True","False","","61","84.108.221.200","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3768","3764","אכן","11/09/10 23:48","ג תשרי","תשע"א","23:48","דוד כוכב","קיים הבדל מהותי בין עדים - שמהווים ראיה (מסויימת) לאמת. לבין רוב החזקות - שאינן ראיה לכשעצמה אלא מהוים דרך פעולה כאשר קיים ספק - להשאיר את המצב הקיים - שב ואל תעשה עדיף - סטטוס קוו.
במקרה זה החזקת החפץ מהווה גם ראיה מסוימת, כי רוב הדברים שאדם מחזיק הם אכן שלו.

עיקר הדימיון והקשר הוא בכך, שגם עדים וגם החזקת החפץ, מצד אחד אינם ראיות מוחלטות, אבל הם מהווים מקור מידע לבית הדין כיצד לפסוק - בידי מי לתת או להשאיר את החפץ.","125","","4978","True","True","False","","101","212.76.114.94","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3770","3768","אם כך,הכוונה בעדים היא","12/09/10 01:55","ד תשרי","תשע"א","01:55","גיא","עדים למצב,לא משהו מעבר.פשוט עדים למצב שבו שני אנשים מחזיקים בטלית וכל אחד מהם מוחזק בחציה.

נכון?","174","","4977","True","True","False","","61","84.108.221.200","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א",""),new Message("3771","3770","נכון.","12/09/10 06:45","ד תשרי","תשע"א","06:45","דוד כוכב","וכיון שהדיינים רואים שהוא מחזיק בטלית ומוחזק בחציה, זה יוצר דין, או פסק דין, שאותו חצי הריהו שלו - "אנן סהדי דמאי דתפיס האי דידיה הוא" - שלו הוא.","125","","4977","True","True","False","","104","212.76.114.94","0","3752","בבא מציעא|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);