var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37340;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","72"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37340","0","רבותיה דרבי צדוק","23/10/14 00:06","כט תשרי","תשע"ה","00:06","דוד כוכב","האם הנהגתו של חכם המתוארת בדברי חז"ל חובה היא, או מידת חסידות?

על כך כאן.","125","","3484","True","True","False","","793","31.44.139.249","0","0","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37369","37340","הבנה אחרת בראיה","27/10/14 17:52","ג חשון","תשע"ה","17:52","אור חדש","הרבותא היא בהנהגתו של ר' צדוק שניקב חביתו אע"פ שהיה מתלמידי ב"ש. אילו כל תלמידי ב"ש היו נוהגים כך לא היה בהודעתו ששלח לריו"ח שום דבר המניח את הדעת.
כך ביארו בשוטנשטיין","458","","3480","True","True","False","","121","212.76.111.24","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37373","37369","לא ניתן להבין כך","27/10/14 18:15","ג חשון","תשע"ה","18:15","דוד כוכב","להסבר זה המשפט: "ואף על פי שתלמיד שמאי היה, כל מעשיו לא עשה אלא כדברי בית הלל" הוא חלק מההודעה ששלח רבי צדוק לרבי יוחנן החורני. אך אילו היה כך המשפט היה מנוסח בלשון הוה (ומן הסתם גם בגוף ראשון). אלא שזו הערת ביניים מדברי עדות בנו לאחר מותו.","125","","3480","True","True","False","","103","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37379","37373","לא הבינונו זה את זה כנראה","27/10/14 18:59","ג חשון","תשע"ה","18:59","אור חדש","ראה בשטונ' ביאור המהלך, אם עדיין קשה לך אשמח לבאר דבריהם (שמובנים לי ללא קושי כלל)","458","","3480","True","True","False","","92","77.125.145.5","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37392","37379","עיינתי בשוטנשטיין","28/10/14 22:10","ד חשון","תשע"ה","22:10","דוד כוכב","שם פירשו שהדברים "ואף על פי שתלמיד שמאי היה" אינם מדברי ההודעה ששלח רבי צדוק. ופירשו שם כפירוש הראשון שכתבתי בקישור דלעיל: "אין לפרש שלמדו זאת מהמילים: "אף על פי שתלמיד שמאי היה" – כלומר אף על פי ששאר התלמידים נהגו כבית שמאי, נהג הוא אחרת" וכו', ע"ש דחייתי.","125","","3479","True","True","False","","145","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37394","37392","מס' הערות","28/10/14 22:45","ד חשון","תשע"ה","22:45","אור חדש","בראש הודעה כתבת "רבותיה דרבי יוחנן החורני" למרות שנראה שגם אתה מבין שהרבותא היא במעשיו של ר' צדוק.

הראיה כפי שהתבארה בשוט' היא שהיה ברור לר' צדוק שריו"ח חושש ל"כשרות" הזיתים ששלח לו, והבין שחששו נובע מהעובדה שחושד בו שנוהג בפועל כהוראת ב"ש שאין צורך לנקב הכד של הכבושים וממילא לשיטתו הוכשרו לקבל טומאה וחושש לטומאתם וע"ז שלח ביד בנו שהוא בניגוד למקובל אצל תלמידי ב"ש שנוהגים בפועל כחששו של ריו"ח נוהג בדין זה כב"ה וע"כ יכול ריו"ח לאכול מהזיתים ללא חשש כלל.
לא הבנתי מה שייכים דבריך לדבריהם וכיצד דחיתם.","458","","3479","True","True","False","","135","77.125.145.5","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37401","37394","כך","29/10/14 08:47","ה חשון","תשע"ה","08:47","דוד כוכב","הכיתוב בראש ההודעה תוקן.

לא ראיתי בשוטנשטיין את מה שכתבת פה. גם אי אפשר לפרש כך, שכן רבי יוחנן החורני חשש כשראה את הזתים לחים, והוא חשש כי לא יכל לדעת כיצד נתלחלחו -אם בחבית או שנשפך עליהם חוץ לחבית. ואין לזה קשר למחלוקת ב"ה וב"ש העוסקת במקרה אחד מהאפשריים.
בשוטנשטיין ראיתי שפירשו שיש רבותא שנהג כב"ה, רק אם שאר ב"ש נהגו כשיטתם. אך הקשתי דילמא כיון דאיירי בו סיפרו על הנהגתו שאע"פ שסבר כב"ש לא עשה כן, אבל אה"נ גם שאר אנשי ב"ש נהגו כמותו כב"ה.
לכן הוספתי שעיקר ההסתמכות היא על הכלל שסיפור שבחו של חכם מורה שזו מידת חסידות המיוחדת לו.","125","","3478","True","True","False","","98","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37405","37401","הבעיה בפרושך","29/10/14 09:39","ה חשון","תשע"ה","09:39","אור חדש","לפי דבריך כל הקטע לגבי חבית מנוקבת ומחלוקת ב"ה וב"ש חסר כל קשר לסיפור כיוון שחששו של ריו"ח כלל לא נבע ממחלוקת זו ומחשש להנהגה זו של ב"ש, אם כן למה הובא קטע זה בגמרא כלל?!?
לפי פירוש השוטנש' (עמ' טו:1) הדברים מקבלים משמעות

יש לתקן גם בהודעה הראשית שאליה הקישור","458","","3478","True","True","False","","126","212.76.122.34","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37410","37405","אין שום תמיהה","29/10/14 20:06","ה חשון","תשע"ה","20:06","דוד כוכב","מובן מאליו שהענין הובא בגמרא משום שלבסוף הובהר שנהגו כבית הלל באותה מחלוקת. אבל בתחילה חששו של ריה"ח היה כללי לגמרי. מנין לו אם אותם זיתים היו כלל בחבית, בין נקובה ובין לאו.

(בהודעה הראשית כבר איתא: 'רבי צדוק').","125","","3478","True","True","False","","99","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37414","37410","כוונתי","29/10/14 21:02","ה חשון","תשע"ה","21:02","אור חדש","הכותרת הבעייתית כאן.
מה הטריד את ריו"ח וכיצד הניח ר' צדוק חששו?
דבר זה מובן לי היטב לפי מהלך הגמרא כפי שנתבאר בשוטנשטיין, השאלה כיצד ידע לוש ריו"ח לחשש זה דווקא הינה גופא הראיה לכך שידע שנהגו תלמידי ב"ש כהוראותיהם וע"כ היה לו לעולם לחוש בזיתי שנעשו ע"י ב"ש שלא נעשו בחבית נקובה כהוראת ב"ה וע"כ הוכשרו לקב"ט.","458","","3478","True","True","False","","114","77.125.145.5","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37422","37414","זאת הבנתי","30/10/14 08:24","ו חשון","תשע"ה","08:24","דוד כוכב","הכותרת תוקנה.

מה הטריד את ריו"ח?
- הוא ראה שהפירות לחים, אם כן סביר שנטמאו. הוא דן ולא יכל לדון כיצד נרטבו.

כיצד הניח ר' צדוק חששו?
הוא הסביר שהפירות נתלחלחו שלא לרצון, כך שטרם הוכשרו לטומאה.

רק חזרתי על דבריי דלעיל, וגם אתה רק חזרת על דבריך.
את טענתך לא ראיתי בשוטנשטיין, וכמו שכתבתי היא גם לא נכונה, כי אין סברה ואין משמעות בגמרא לכך שהיה לריה"ח לחשוש רק אם נהגו כב"ש.","125","","3477","True","True","False","","116","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37426","37422","תשובת התוספות","30/10/14 11:50","ו חשון","תשע"ה","11:50","אור חדש","התוד"ה "אמר לי" התייחסו לשאלתך ותרצו שאו שחשש שר' צדוק לא מקפיד במגע ע"ה כי כך שיטת ב"ש או שידע שהחבית נקנתה מע"ה (אולי לפי הסוג המיוחד?!?) וע"כ נחה דעתו בשומעו שר' צדוק דאג לקנות חבית שגם לדעת ב"ה לא הוכשרו פירותיה שהרי נקובה היתה ומודים בכך ב"ה...","458","","3477","True","True","False","","118","95.86.89.63","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37427","37426","התוספות התייחס לשאלה אחרת","30/10/14 14:41","ו חשון","תשע"ה","14:41","דוד כוכב","קושיית התוספות היא שרבי צדוק כהן היה ומהפרושים היה, והדין הוא שאין לחשוש אצלו לטומאה.
על כך ענה התוספות שכיון שמעיקר הדין סבר כב"ש, שמא לא נזהר כ"כ. א"נ שהיה ידוע שקונה הוא מע"ה.","125","","3477","True","True","False","","105","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37429","37427","אכן","30/10/14 14:54","ו חשון","תשע"ה","14:54","אור חדש","אך בכך גם ענה (בדרך אגב) גם לתמיהתך לגבי סיבת החשש של ריו"ח ביחס לחבית גופא ויחס הדברים למחל' ב"ה וב"ש.","458","","3477","True","True","False","","95","77.125.145.5","0","37340","יבמות|טו ע"ב",""),new Message("37431","37429","לא","30/10/14 15:14","ו חשון","תשע"ה","15:14","דוד כוכב","לתירוץ הראשון בתוספות אפשר שידע ריה"ח שכל ב"ש נוהגים כב"ה, אך חשש שמא אינם נזהרים מספיק משום דסברי דמדינא טהור. א"נ אפשר שריה"ח אכן חשש בהו"א שמא יש מתלמידי ב"ש הנוהגים כדעתם, אך אין מכאן ראיה שכך אכן עשו. וגם דיוק הגמרא הוא דוקא מהמילים: "ואף על פי שתלמיד שמאי היה, כל מעשיו לא עשה אלא כדברי ב"ה", ולא מעצם החשש מטומאה אצל כהן.
ומתירוץ ר"י עולה שאדרבה, אילו ידע שכבש בעצמו לא היה חושש לו למרות היותו מתלמידי ב"ש.","125","","3477","True","True","False","","143","31.44.139.249","0","37340","יבמות|טו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);